Kayıtlar

KALİTE STANDARTLARI

Resim
Standart:  Genel kabul görür yöntem ve biçimlerdir, bir mutabakata bağlı oluşturulan, sonucunda  bir ürün, hizmet ya da yönteme ilişkin gereklilikleri tanımlayan ve bu gerekliliklerin uygun olduğuna dair yetkili bir organ tarafından verilmesi mümkün olan bir dokümandır. İşletmeler açısından işletme, ürün ve üretim açısından standart yöntemlerin geliştirilmesinin gerekliliği, firmanın ve üretimin kesintisiz, dalgalanmadan ve karlılığın artışına sebep olacak şekilde ilerlemesi ve firmanın ticari hayatının sürekli kılınmasının amaçlanmasından kaynaklanmaktadır. Uluslararası ticaret açısından bakıldığında, temel amaç ülkeler arasındaki ticareti geliştirmek, ticaretteki engelleri ortadan kaldırmak, sağlık, güvenlik ve çevre açısından koruma sağlamaktır. "Ürün standardı" ile "kalite sistem standardı" terimlerini birbirine karıştırmamak gerekir. Ürün standardı ; Bir ürünün belirli bir ürün belgelendirme standartındaki özelliklere ve parametrelere uygun olduğunu gösterir. Ö

AKREDİTASYON

Resim
Kelime Anlamı olarak Akreditasyon: Yetki verilmiş, resmen tanınmış , kabul edilmiş anlamına gelir. Akreditasyon, Uygunluk değerlendirme kuruluşlarınca gerçekleştirilen ulusal ve uluslararası kabul görmüş teknik kritere göre yapılan çalışmaların ve dolayısıyla bu çalışmalar sonucunda düzenledikleri  uygunluk teyit belgelerinin (deney raporları muayene belgeleri, kalibrasyon sertifikaları, yönetim sistemi belgeleri, ürün belgeleri) güvenilirliğini ve geçerliliğini desteklemek amacıyla oluşturulmuş bir kalite altyapısıdır. Kalite sistemine ilk kez dahil olunacak durumlarda yeterlilik ve uygunluk incelenir, halihazırda sahip olunan kalite belgeleri ise düzenli aralıklarla denetlenir. Akreditasyon sistemi sayesinde akreditasyon, ticarette teknik engellerin kaldırılmasına katkıda bulunmaktadır. Akreditasyon sisteminin tüm dünyaca kabulü, Akreditasyon kuruluşları arasındaki entegrasyon ve güven mekanizması ise akreditasyon kuruluşları tarafından oluşturulmuş olan IAF (Uluslararası Akreditasyo

ULUSLARARASI TİCARETE DAİR UYUŞMAZLIKLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI

Resim
İhracat ve ithalat işlemlerine dair tarafların alım satımın şartlarını ve talep edilen ürünün nitelik, fiyat, teslim şartları, ödeme biçimi gibi özelliklerini tespite yönelik yaptıkları görüşmeler ve/veya yazışmaların  Ön teklif veya proforma aşamasında, tüm şartları içeren detaylı satış sözleşmeleri (sales contract) ve satış formları (purchase order) ile desteklemeleri, sonradan yaşanabilecek anlaşmazlıkların ya da tarafların iyi niyetle de olsa gözden kaçırdıkları, atladıkları ya da yanlış anladıkları hususların oluşmaması açısından önemlidir. İhracat ve ithalat süreçleri sona erdikten sonra yaşanacak problemlerin hukuki sürece taşınmadan çözülmemesi durumunda her iki tarafıda uzun ve masraflı bir süreç beklemektedir. Bu noktada özellikle mal mukabili satış yapan ihracatçı firmaların mağdur olmasına sebep olabilecek büyük riskler bulunmaktadır. Uygulamada pek çok firmanın, e-mail yazışmaları ile gelen alım taleplerini, teslim şekli, ödeme şekli ve ürün detaylarının yer aldığı proform

İHRACAT FAKTORİNGİ

Resim
Faktoring iç ve dış ticaret işlemlerine uygulanan ve özellikle kısa vadeli mal satışlarında başvurulan,   faktoring hizmetini talep eden müşteri, hizmeti veren faktör ve müşteri alacaklarının yönelmiş olduğu borçlu arasında gerçekleşen bir finansman yöntemidir. İhracat faktoring'inin, mal mukabili yani vadeli satış yapılan müşterinin, yurtdışında bulunmasının haricinde genel olarak yurtiçi yapılan bir faktoringden farkı yoktur.  Faktoring ihtiyacı, üretici ya da satıcı firmanın nakit akışını hızlandırmak için belli bir bedel karşılığında vade karşılığı yaptığı satış bedelini faktor firmadan tahsil etmesi işlemidir. Satıcı firma aynı zamanda vadeli satışın doğurduğu tahsilat risklerini de faktora devretmiş olur.  TÜRK EXIMBANK İhracatçılar açısında faktoring firmaları ve bankaların yanısıra, Sevk Sonrası Reeskont Kredisi (SSRK) vermek suretiyle çok daha uygun yüzdelerle çalışan Türk Eximbank seçeneğide mevcuttur. Türk Eximbank , ihracata konu yurtdışı müşteri hakkında, yurtdışı enf

İKİNCİ EL MAKİNE İTHALATI (YURTDIŞINDAN KULLANILMIŞ MAKİNE ALIMI)

Resim
İkinci el makine ithalatına yönelik 1 Ocak 2010 yılında yürürlüğe giren yeni mevzuat ile daha önce 10 yaş üzeri makinelerin ithalatına yönelik kısıtlama kaldırılmış oldu. Buna göre Türkiye’de üretimi yapılmayan makinelerde, standart bir yaş sınırı bağlayıcı olmayıp, makinenin yapısı ve teknik imkanlarının incelenerek, ekonomi bakanlığına bağlı uzman personelin onay verdiği makinelerin ithalatının önü açılmış oldu. Kullanılmış ve/veya yenileştirilmiş olarak ikinci el makinelerin hangi şartlarda ithal edilebileceğine yönelik Ekonomi bakanlığı’nın belirlediği listeleri incelendikten sonra, ithalatı düşünülen ikinci el makinenin, izin belgesinin ve uygunluk yazısının alınması gerekmektedir. Bu belgeler ürünün ithalatı aşamasında gümrük işlemlerinde kullanılmak üzere evrak setine eklenir. (www.ihracat.co) İkinci el makine ithalatı için Ekonomi Bakanlığı internet sitesi üzerinden temin edilecek belgeleri doldurup ekinde, ithalatı düşünülen 2. El makineye ait proforma ve fotoğraflarla beraber

İTHALATTA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

Resim
İthalatçı, öncelikle pazar araştırması yapıp, yurt içinde satış yapabileceği ürünü belirledikten sonra veya halihazırda satışını yaptığı ürüne dair, yurt dışında tespit ettiği ürün ve ürünün üretici ya da aracılarını tespit ederken temel olarak 3 konuda çalışma yapmalıdır: Fiyat, Ürün ve tedarikçi” Bu 3 ana başlık altında çeşitli unsurlar dikkate alınmalıdır: 1- İthal edilecek ürüne dair dikkat edilmesi gereken hususlar - İthal edilecek ürünün Nitelikleri, ürüne dair üretici tarafından sağlanan garantiler. - İthal edilecek ürünün muadillerine ve ikame ürünlere göre avantaj ve dezavantajları - İthal edilecek ürünün teknik özellikleri. - İthal edilecek ürünün tasarım ve var ise patent ve tesciline dair belge ve bilgiler. - İthal edilecek ürünün çevre ve sağlık gibi konulara dair gerekli ise dökümanları - İthal edilecek ürünün paketleme, ambalaj tipi, etiketleme, markalama işlemleri. - İthal edilecek ürünün ithalatına dair gerekli belge standartlar ve izinler 2- İthal edilecek ürünün fi

İHRACATTA FİYATLANDIRMA

Resim
İhraç Fiyatının Belirlenmesinde Etkili Olan Maliyet Unsurları Nelerdir? Maliyet ve fiyatlandırma temelde ayrı işlemler olmakla birlikte, Üretim ve pazarlamanın kar ile neticelenmesi için birlikte değerlendirilmesi gereken unsurlardır. Maliyet; mevcut Üretim koşulları altında ürünün Üretimi için harcanan para iken, fiyatlandırma; mevcut piyasa koşullarında ürünün satışından elde edilen paradır. Bir İhracat İşleminde Maliyet Akış Şeması Üretim maliyeti, üretim için harcanan emek, malzeme ve yanısıra işletme giderlerini kapsar. Ayrıca, ihracat söz konusu olduğunda yurtdışı pazarlama, navlun ve sigorta giderleri de maliyete ek kalemler olarak eklenmelidir. İhraç Fiyatı: I. F (üretim) + F (kâr marjı) = Teslim Fiyatı II. F (teslim fiyatı) + F (ulaşım) + F (depolama) + F(Banka masrafları) + F(sigorta) + F(dağıtım) = F(ihraç pazarındaki fiyat) Üretim miktarının artışından bağımsız olarak her işletmenin üstlenmek zorunda olduğu kira, amortisman, işletme giderleri gibi maliyetler sabit maliyetl