Kayıtlar

MARKA KİMLİĞİ OLUŞTURMA

Resim
Markalaşma, büyük ya da küçük, perakende ya da B2B tüm ticari işletmeler için önemlidir. Etkili bir marka stratejisi, rekabetin gün geçtikçe arttığı günümüz ekonomisinde ciddi bir avantaj sağlar. Basitçe söylemek gerekirse, markanız müşterinize vaadinizdir. Ürün ve hizmetlerinizden neler bekleyebileceklerini onlara anlatır ve sizi rakiplerinizden ayırır. Markanız kim olduğunuz, kim olmak istediğiniz ve insanların sizi nasıl algıladığına bağlı olarak şekillenir. "Kendini tanı." Bu eski söz sadece kişiler için değil firmalar içinde dikkatle ele alınması gereken bir mesele. Bir girişimcinin yapabileceği, marka ile ilgili birçok hatalar vardır; iyi çalışılmamış bir reklam kampanyası, yanlış bütçelendirme, firma ve ürünlerle ilgili şeffaf olmamak ve bu gibi… Neticede kimse kötü bilinen bir markaya sahip olmak istemez ama bu noktaya gelmek bazen çok küçük bir hatanın sonucu bile olabilir. Marka oluşturmak Marka yaratmak, markayı tanıtmak, tüketiciye sunmak, Bu niye bu kadar büyük

renkler sizde hangi duygu ve çağrışımları uyandırıyor

RENKLER SİZDE HANGİ DUYGULARI VE ÇAĞRIŞIMLARI UYANDIRIYOR KIRMIZI Kırmızı ateş   rengidir. Bu sebeple  savaş, tehlike  gibi duyguları harekete geçirmektedir. Duygulara güçlü şekilde hitap eden kırmızı bu nedenle  trafik lambalarında, itfaye arabalarında, kullanılır SARI Sarı kuvvetli bir biçimde  güneşi temsil eden bir renktir. Eğlence, mutluluk ve enerji duygularını harekete geçirir. Dikkat çekmek için taksilerde, kullanılmaktadır.     YEŞİL Doğanın rengi yeşildir. Yeşil insan gözüne sakinlik veren duyguları aktarır. Kırmızının tehlike uyarısına  karşın bu renk  güvenliği temsil eder. Bu nedenle trafik ışıklarında ya da  bir şeyin doğru çalıştığını dijital olarak göstermede kullanılır. MAVİ Mavi gökyüzü ve denizin rengidir. Bunun için de bende çok güzel hisler uyandırmaktadır. Sonsuzluk mavinin işidir. Çünkü denizler ve gökyüzü de mavidir. Onun olduğu yerde ben huzur hissederim.  BEYAZ Beyaz mükemmelliğin, masumiyetin,  , saflığın rengidir. Siyah renge karşı tamamen iyi  yüklü bir ren

İŞ HAYATINDA STRES İLE BAŞ ETME YOLLARI

Resim
Stres, iyi idare edilmediğinde, hayatımızda tam anlamıyla devralabilen, duygularımızı dışa vuran sinsice bir soruna dönüşebilir. Kontrolsüz bırakıldığında, stres sağlık, ilişkiler ve kariyer raydan çıkarma gücüne sahiptir. Gerçekte, belli bir oranda stres, yaptığımız işe motive olmak için faydalıdır, ancak stres arttıkça sağlıklı düşünmek zorlaşacak ve olayları kontrol altında tutabilmek için gerekli olan soğukkanlılık azalacaktır, sonucunda kolayca kapanma moduna gireriz. İş hayatında stres seviyenizi doğru algılamak, takip edebilmek ve düzenleyebilmek için aşağıdaki tavsiyeleri uygulayabilirsiniz: 1. Elinizdeki işe odaklanın Sloganı yaşa; "Önünüzdeki topa vurun." Günü geçirmenin en verimli yolu yalnızca eldeki göreve odaklanmaktır. Bir kerede bir göreve odaklandığımızda, dikkatimizi dengeli dağıtarak aynı anda birkaç iş üretme kapasitemizden feragat etmiş olacağız ama kesinlikle yaptığımız iş daha hatasız ve daha kaliteli olacaktır. Odaklamamızı daralttığımızda, elimizdeki

demokrasinin temel ilkeleri nelerdir

DEMOKRASİNİN TEMEL İLKELERİ NELERDİR? 1.Milli Egemenlik : Yönetme yetkisinin ulusa  ait olması demektir. Demokraside egemenlik millete  aittir. Milletin  iradesi ve egemenliği, belirledikleri temsilciler aracılığı ile gerçekleşir. Halk temsilcilerini belirli bir müddet  seçer; temsilciler de halk adına kanunlar  yapar. Ülke bu kanunlara  göre yönetilir. 2. Seçme Seçilme Hakkı : Seçme ve seçilme hakkı, demokrasinin sağladığı temel ilkelerden  biridir. Temsilciler seçim ile belirlenir. Halk, temsilcilerine kendisi adına yönetme yetkisini belirli bir müddet  için verir. Demokrasilerde gizli oy kullanma,serbest seçim, açık sayım   geçerlidir. Türkiye ‘ de  18 yaşını dolduran,akli dengesi yerinde olanlar rey  kullanabilir. askerlik görevini  yerine getirmekte olan erler ,askeri öğrenciler ve hükümlüler ise oy kullanamazlar 3. Katılım:   Demokrasiler faal  ve aktif vatandaşlara  gereksinim duyar. Yurttaşlar seçme ve seçilme haklarıyla yönetime iradesini yansıtır; bunun yanı sıra  sivil toplu

KARŞI TİCARET - COUNTERTRADE

Resim
Karşı ticaret, geleneksel ödeme araçlarının kullanılamadığı veya tarafların para bazında kaynak sıkıntısı çektiği durumlarda uluslararası bir satışın yapılandırılmasına alternatif bir araçtır. Karşı ticaret her iki tarafın sahip olduğu ve karşılıklı talep ettiği mal veya hizmetlerin kısmen ya da tamamen değiş tokuş edilmesinden ibarettir, ticaretin bir kısmı alınan mala karşılık farklı bir mal ve beraberinde döviz ile de gerçekleşebilir. Karşı Ticaret Nedir? (Countertrade) Malların nakit yerine diğer mallarla değiştirildiği karşılıklı ticaret Paraya kıyasla mal ve hizmet ticaretini içeren karşı ticaret işlemlerinde, nakit el değiştirmez. Bu çoğunlukla en eski karşı - ticaret düzenlemesini oluşturan takas olarak anılır. Birçok hükümet, uluslararası ticarette karşı ticaret sistemi kullanarak ülkeler arasındaki ticaretteki dengesizlikleri azaltmaktadır. Neden Karşı Ticaret? Karşıt ticareti düşünen şirketler genellikle dış pazarlara açılmak, satışları artırmak, müşteri ve tedarikçi ilişkil

AB - KANADA SERBEST TİCARET ANLAŞMASI CETA

Resim
Uzun süredir devam eden müzakerelerin ardından Avrupa Birliği (AB) ve Kanada, Kapsamlı Ekonomik ve Ticari Anlaşması (CETA - Comprehensive Economic and Trade Agreement ) onayladı. Doğrudan yabancı yatırım ile ilgili anlaşmanın bazı bölümleri halen bireysel hükümetlerin onayını gerektiriyor; yıllar sürebilecek bir süreç - CETA yakında her iki taraf için somut fayda sağlayacak. Belki de en büyük etki bir tarife indirimi yüzünden gelir. Şu anda, Kanada'dan AB'ye giden ürünlerin sadece %25'i gümrük vergisinden muaftır; CETA uyarınca aradaki ticaretin % 98'i gümrük vergisinden arındırılacak ve ek %1’i için ise gümrük vergileri önümüzdeki yedi yıl içinde kaldırılacak. Dikkate değer bir örnek, otomobillerdeki tarifelerin kaldırılması ve otomotivle ilgili alanlarda  %4,5 oranında tafilerin azaltılması, AB ve Kanada otomobil üreticilerinin hedef pazarlarını ve tedarik zincirlerini yeniden değerlendirmelerini gerektirecek.  (www.ihracat.co) Her iki taraf arasındaki tarım ticareti

2020 DE KÜRESEL TİCARET – GLOBAL TİCARETE DAİR ÖNGÖRÜLER

Resim
Küresel ekonomi ve politikada belirsizlik yaşnmaya başlayınca, birçok şirket, küresel ilişkilerin geleceği konusunda endişe duyar ve ekonomi planlarını durum netleşinceye ya da güçlü öngörüler oluşuncaya kadar stabil tutar. 2020'de ithalat ve ihracat alanında neler yaşanacağına dair öngörü oluşturmayı amaçlayan Castrol Global Trade Barometer (CGTB - Castrol Global Ticaret Barometresi), 2020 yılında, en büyük ihracatçı ülkelerin büyük olasılıkla Çin, Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa ve Hollanda olacağını tahmin ediyor. Havacılık, otomotiv, endüstriyel, denizcilik ve doğal ürünler sektörlerinde dünya çapında faaliyet göstermektedir. Çin'in büyük ihracat hedeflerine rağmen, Castrol, Japonya hariç diğer 10 ülkenin dünyanın diğer ülkeleri ile kıyaslandığında daha yavaş büyüyeceğini öngörüyor. Çin ekonomisinin genel olarak yavaşlaması ve iç talebe dayalı bir ekonomiye yönelmesinin Çin ekonomisini negatif etkilemeyeceğini, ancak takipç,ler,yle arasındaki ihracat kapasite f