Kayıtlar

ACENTA VE DİSTRİBÜTÖRLÜK SÖZLEŞMELERİ NASIL DÜZENLENİR

Resim
İhracatçı, acenta veya distribütörlük sözleşmesinin kapsamı ve ilişkiler konusunda çok dikkatli olmalı ve sözleşmenin eksiksiz olmasına özen göstermelidir. Anlaşma sağlandıktan sonra bağlayıcı bir sözleşme imzalanmadan önce aracının performansını test etmek iyi bir fikir olabilir. Aracının performansından memnun kalınmaması halinde ilişkiyi sona erdirmek daha kolay olacaktır. Bir aracılık sözleşmesi imzalarken aracının ülkesinde yürürlükte olan kanunlar hakkında bilgi edinmek ve bir avukata ya da hukuk bürosuna danışmak faydalı olacaktır. Sözleşmenin İptal şartlarını içeren maddelere özellikle dikkat etmekde fayda vardır. İptalin otuz gün veya benzeri belirli bir süre önceden uyarısına ilişkin bir madde bulunmalıdır. Hiç kimse, iptal uyarısından sonra problem yaşaması olası bir distribütör veya acentaya uzun bir dönem yasal olarak bağlı kalmak istemez. Bazı ülkelerde mevzuat gereği sadece siz istediğiniz için dağıtım sözleşmesini iptal edemezsiniz.  Yerel yasalar satılmamış malları ger

ACENTA DİSTRİBÜTÖR VE TİCARİ PARTNER SEÇİMİNDE ÖNEMLİ KRİTERLER

Resim
BİR TİCARİ PARTNER SEÇERKEN GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULMASI GEREKEN HUSUSLAR NELERDİR? Seçilecek ticari partnerin ticari itibarı ve tanılılırlığı, efektif bir yapıya ve ihracatçının satış kapasitesine uygun yeterli büyüklükte bir organizasyona sahip olması ve iş dünyası ile kuvvetli ilişkilere sahip olması önemlidir. İhracatçı firmaların, yurtdışında ticari partner seçimi aşamasında bir takım kriterler belirlemesi önemlidir. • Ticari partnerin sektör ve pazara ilişkin deneyimi ve iş dünyasında tanılılırlığı • Ticari partnerin insan kaynağı ve şirket organizasyonunun yeterliliği • Ticari partnerin Mevcut satış kapasitesi ve müşteri portföyü • Ticari partnerin halihazırda çalıştığı diğer tedarikçiler İhracatçının ne tip bir aracı ile çalışacağını belirlemesi  için ihraç edeceği ürün, hedef pazarın yapısı ve firmanın pazara yönelik hedefleri dahil tüm etkenleri değerlendirerek karar vermesi gerekir. Örneğin tüketim malları için, acentalar, tüketiciler ile daha sıcak temas sağlayabilecekleri ve

ULUSLARARASI DAĞITIM KANALLARININ SEÇİMİ

Resim
Uluslararası pazarlamada dağıtım kanalının seçimi ilave bazı karmaşıklıklara neden olmaktadır. Her ülkenin zaman içinde oluşmuş ve çok yavaş değişen kendine özgü bir dağıtım sistemi bulunmaktadır. Yeni bir pazarda bir partner seçerek işbirliğine gitmek isteyen bir ihracatçı ne tür bir kanal üzerinden ürünlerinin satışını gerçekleştireceğine karar vermeden önc Hedef pazardaki genel pazar durumunu, daha sonra, Hedef pazarda ürününe uygun pazar bölümünü incelemelidir. Pazar araştırması yapmak ülke, ürün ve hitap edilen pazar bölümüne en uygun kanal üzerinden tüketiciye ulaşılmasını sağlayacaktır. Firmanın satış yapacağı pazar bölümü ve seçilen dağıtım kanalı birbirine uygun olmalıdır. Dağıtım kanalı seçilirken aynı zamanda ürünün özellikleri, tüketicilerin talep miktarı gibi hususlar dikkate alınmalıdır. Firma birden fazla bölgede, farklı pazar bölümlerine yönelik satış yapıyorsa, farklı ticari partnerler ile çalışması uygun olacaktır. İhracatçı firmanın aynı zamanda kendi firması üzerind

İHRACATTA DAĞITIM KANALLARI

Resim
Dağıtım, malların üreticiden tüketiciye ulaştırılmasını sağlayan mekanizmadır. En basit haliyle dağıtım, malların üreticiden toptancıya daha sonra da perakendecilere gönderilmesine kadar tüm süreci kapsayan sistemdir. Malların üreticiden tüketiciye ulaştırılması sırasında, hem fiziksel hem de fiziksel olmayan işlevler yerine getirilmektedir. Fiziksel dağıtım, malların fabrikadan ya da depodan aracılar vasıtası ile, alıcının mağaza/depo/ardiyesine ya da perakende raflarına nakliye aşamalarının toplamıdır. Taşımacılık maliyetleri, ambalajlama, paketleme ve taşımacılık şirketleri, fiziksel dağıtımın başlıca aktörleridir. Fiziksel dağıtım, ürünlerin üretimi için gerekli girdilerin temin edilip üretim tesisine ulaştırılmasından, bu girdilerin ürüne dönüştürülmesine ve son olarak ambalajlama paketleme aşamaları tamamlanarak nihai kullanıcıya ulaştırılmasına kadar devam eden zinciri ifade eder. Dağıtım kanalı, ürünlerin dağıtım sırasına göre geçirdiği aşamaları adım adım ifade eder. Bir rota

FUAR KATILIMLARI İÇİN DEVLET DESTEKLERİ

Resim
Ekonomi bakanlığı tarafından, yurtdışında Düzenlenen Fuar ve Sergilere Milli Düzeyde veya Bireysel Katılımın Desteklenmesine  ilişkin (Resmi Gazete Tarihi: 16.12.2004 Tebliğ No: 2004/6) "resmi gazete" karar ile yurtdışında düzenlenecek  fuar ve sergilere katılımlar "ihracata yönelik devlet yardımları" kapsamında, belirli şartlar dahilinde desteklenmekte ve bu yolla katılımların  artırılması hedeflenmektedir. İhracatçı Birlikleri tarafından uygulanan bu destekten yararlanabilecek firmalar: 1)Üretici ve Pazarlamacı Firmalar 2)Sektörel Dış Ticaret Şirketleri (SDŞ) 3)Üretici/İmalatçı Organizasyonları 4)Organizatör Firmalar Desteklenecek Faaliyetler: a. Milli düzeyde gerçekleştirilen fuar katılımları. b. Organizatörün desteklenmesi. c. Sektörel nitelikli uluslararası fuarlara bireysel düzeyde gerçekleştirilen fuar katılımları. Sağlanan Destekler: Sektörel nitelikteki uluslararası fuarlara iştirak eden komple tesis imalatı, makine ve otomotiv ana sanayii sektöründe  faal

ULUSAL VE ULUSLARARASI FUAR KATILIMI

Resim
Ticaret fuarları ve sergileri belirli ve önceden tespit edilmiş bir zaman zarfında, mal ve hizmetlerin ticari amaçla sergilendiği, satıcılarla potansiyel alıcıların karşı karşıya geldiği ve yeni iş bağlantılarının kurulduğu fiziksel mekanlardır. Müşterilerle yüz yüze temas ve ürünlerin direk sergilenebilmesinin yanı sıra, mevcut ve potansiyel rakipler ve onların ürünlerini gözlemlemek içinde bir fırsattır. Fuar ve sergiler bir araya getirme, ürün sunumu, alıcının tepkisinin ölçülmesi, potansiyel müşterilerin tespiti, rekabeti izleme, yeni dağıtım kanalları bulma, müşteriler kadar rakipler ve rakip ürünlerin gözlemlenmsi gibi fonksiyonları ile çok önemli promosyon araçlarıdır. Uluslararası fuar/sergiler ana hatlarıyla her türlü mal ve hizmetin sergilenebildiği ‘genel ticaret fuarları’, daha ziyade tüketicinin ilgisini çekmeye yönelik olan ve tüketim mallarının sergilendiği ‘tüketici fuarları’, sadece belli bir ürün veya ürün grubunun sergilenebildiği ‘ihtisas fuarları’ndan oluşur. Bunla

DIŞ PAZARLARA GİRİŞ YOLLARI - İHRACAT KANALLARI

Resim
Ülke dışında yeni bir pazara nasıl girileceğinin belirlenmesi, başarı ihtimalini belirleyen en önemli noktalardan biridir. Giriş stratejisi oluşturulurken, ihracatçı, ihraç pazarında talep edilen hizmet düzeyinin, tarifelerin, taşıma yöntemleri, süreç ve maliyetlerinin, marka bilincinin ve rekabet avantajının neler olduğu, yurtiçi pazarla olan ortak yönleri, farkları, tamamıyla yeni ve alışılmadık özellikleri dikkate alınmalıdır. Pazara giriş esas itibariyle iki şekilde mümkün olmaktadır: Doğrudan "direkt" ihracat ve dolaylı "indirekt" ihracat. Doğrudan (direkt) ihracat Doğrudan ihracatta, ihracatçı, hiç bir aracı kullanmaz, tüm ihracat işlemlerini kendi bünyesinde gerçekleştirir. Doğal olarak, doğrudan ihracatta ithalatçının bulunmasından ödemenin alınmasına kadar, tüm sorumluluk da ihracatçıya aittir. Doğrudan ihracat yapmak için, şirketin yurt içi satış kısmından bağımsız bir ihracat departmanı oluşturulması önemlidir. Doğrudan ihracatın çeşitli faydaları bulunm