unutumadığınız bir anınızı yazın

Sevgili Çocuklar, Anı, bir kişinin başından geçen ve iz bıraktığı için unutulmayan olayların anlatıldığı yazılardır. Anılar yaşandıktan belli bir süre sonra yazılır.
Siz de unutamadığınız bir anınızı yazınız.
BAŞLIK: KAYBOLMAK KÖTÜDÜR
Sıcak bir yaz günüydü. İki gün öncesinden pikniğe gitmek için ailemle zamanı kararlaştırmıştık. Piknik günü geldi çattı. 

Arabamıza atlayıp piknik yerine gitmek için yola çıktık. Piknik alanı evimize çok uzakta değildi. Biraz yol gittikten sonra piknik yerine geldik. Semaveri , mangalı çıkardık. Babam az ilerideki çeşmeden su almak için gitti. Ben de o ara kardeşimle top oynuyorduk. Babam biraz geç aklınca annem :: Baban biriyle lafa tutuldu diye beni babamın peşinden gönderdi. Ben de biraz temkinli az ilerideki çeşmenin oaraya babamı çağırmak için gittim. Benim az ileride sandığım çeşme meğer biraz daha uzaktaymış. Gittiğimde çeşmenin yanına babam orada yoktu. Ben de geri dönmek için yola çıktım. Fakat bizim oturduğumuz yeri ben karıştırdım. Ağaçların arasında ben kaybolmuştum. Sağa gidiyorum ağaçlar , sola gidiyorum ağaçlar. Her taraf ağaç… Birkaç aile oturuyor ileride ama benim ailem değil hiçbirisi. Çok korktum. Yapacak bir şey yoktu. Etrafa bağırdım çağırdım ama beni duyan hiç kimse olmadı. Biraz zaman geçtikten sonra ise aklıma bir fikir geldi. En yakındaki güvenlik noktasına gidip onlara kaybolduğumu söyledim . Ordaki ağabeyler ismimi soyismimi sordu. Ben de onlara söyledim. Nihayet bir süre sonra babam telaşlı bir şekilde yanıma geldi. Neden uzağa gittiğimi sordu. Ben de olan biten her şeyi anlattım. O da kendini suçladı. Beni de bir daha uzaklamamam için beni uyardı. Ben de dikkatli olacağıma dair söz verdim.

ANI NEDİR?
Önemli olayları bizzat yaşamış veya bu olaylara şahit olmuş insanların  bu olayları duyurmak için sanat değeri taşıyan bir üslupla yazdıkları yazılara “anı denir. Anıların yazıldığı defterlere “hatıra defteri” denir.
Anı yazıları yaşanmakta olandan ziyade , yaşanmışı konu alır. Anılar ya günü gününe tutulan notlardan faydalanarak  ya da yaşanan olaylar anımsanarak sonradan yazılır. Her iki durumda da anılar yaşandıktan çok sonra yazılır. Anılarda gözlem esastır. Anılar insanın  kendi özel tarihidir. Mesleki yaşamında başarıya ulaşmış ya da  şöhreti yakalamış bazı kişiler anılarını yazarlar.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

korkusuz kaptanlar kısa kitap özeti

yürekdede ile padişah kitabının kısa özeti

küçük lord kitabının kısa özeti