milli kültürümüzün yaygınlaştırılmasında bize düşen görevlerin neler olduğunu anlatan hikaye
MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZÜN YAYGINLAŞTIRILMASINDA BİZE DÜŞEN GÖREVLERİN NELER OLDUĞUNU ANLATAN BİR HİKAYE YAZINIZ. HİKAYENİZİ ARKADAŞLARINIZLA PAYLAŞINIZ
GÜZEL DİLİM BENİM
Ali adında ortaokula giden bir çocuk varmış. Bu çocuk ailesiyle ve kardeşleriyle yaşayan ülkesini ve dilini çok seven çalışkan bir çocukmuş.
Bu çocuk aynı zamanda derslerinde oldukça başarılı bir öğrenciymiş. Ali arkadaşlarıyla ve ailesi ile konuşurken Türkçeyi çok güzel konuşurmuş. Yazılarında noktalama işaretlerini çok güzel yerli yerinde kullanırmış. Ali ‘ nin zoruna giden bir durum varmış. O durum da arkadaşlarının birbiriyle konuşurken kelimeleri kısaltarak konuşması ve yabancı kelime kullanmaya özen göstermeleriymiş. Bu hal Ali ‘ nin çok ağırına gidermiş. Sürekli kendi kendine : Arkadaşlarım neden böyle konuşuyor , arkadaşlarım dilimizi sevmiyor mu gibi sorular gelirmiş. Ali ‘ nin arkadaşları birbirlerine güle güle kelimesi yerine bye bye dedikçe Ali ‘ nin sinirleri zıplarmış. Ali onları bu konuda uyarsa bile arkadaşları hiç kulak asmazmış. İnternette sosyal medyada da durum bundan çok farklı değilmiş. Orada bile dilimize çok zarar veriyormuş Ali ‘ nin arkadaşlarının birbiri ile konuşmaları. Ali bunun için çözüm yoları arıyormuş uzun zamandan beri. Ve bulmuş sonunda. Ali saatlerce çalışarak dilimizin güzel kullanımıyla ilgili çok güzel , çok renkli eğitici bir pano hazırlamış. Hazırladığı bu panoda yanlış yazılan kelimeleri, Türkçe karşılığı olduğu halde yabancı kelimeleri yazmış. Niçin bu kelimeleri kullanmamız gerektiğini de altına belirtmiş. Öğretmenleri Ali ‘ nin bu çalışmasını tebrik etmişler. Arkadaşları da tebrik etmişler Ali’ yi. Sınıfında ve okulunda bundan sonra dilimiz çok daha güzel bir biçimde kullanılmaya başlanmış. Biz neden böyle bir şey yapmayalım?
Ali adında ortaokula giden bir çocuk varmış. Bu çocuk ailesiyle ve kardeşleriyle yaşayan ülkesini ve dilini çok seven çalışkan bir çocukmuş.
Bu çocuk aynı zamanda derslerinde oldukça başarılı bir öğrenciymiş. Ali arkadaşlarıyla ve ailesi ile konuşurken Türkçeyi çok güzel konuşurmuş. Yazılarında noktalama işaretlerini çok güzel yerli yerinde kullanırmış. Ali ‘ nin zoruna giden bir durum varmış. O durum da arkadaşlarının birbiriyle konuşurken kelimeleri kısaltarak konuşması ve yabancı kelime kullanmaya özen göstermeleriymiş. Bu hal Ali ‘ nin çok ağırına gidermiş. Sürekli kendi kendine : Arkadaşlarım neden böyle konuşuyor , arkadaşlarım dilimizi sevmiyor mu gibi sorular gelirmiş. Ali ‘ nin arkadaşları birbirlerine güle güle kelimesi yerine bye bye dedikçe Ali ‘ nin sinirleri zıplarmış. Ali onları bu konuda uyarsa bile arkadaşları hiç kulak asmazmış. İnternette sosyal medyada da durum bundan çok farklı değilmiş. Orada bile dilimize çok zarar veriyormuş Ali ‘ nin arkadaşlarının birbiri ile konuşmaları. Ali bunun için çözüm yoları arıyormuş uzun zamandan beri. Ve bulmuş sonunda. Ali saatlerce çalışarak dilimizin güzel kullanımıyla ilgili çok güzel , çok renkli eğitici bir pano hazırlamış. Hazırladığı bu panoda yanlış yazılan kelimeleri, Türkçe karşılığı olduğu halde yabancı kelimeleri yazmış. Niçin bu kelimeleri kullanmamız gerektiğini de altına belirtmiş. Öğretmenleri Ali ‘ nin bu çalışmasını tebrik etmişler. Arkadaşları da tebrik etmişler Ali’ yi. Sınıfında ve okulunda bundan sonra dilimiz çok daha güzel bir biçimde kullanılmaya başlanmış. Biz neden böyle bir şey yapmayalım?
Yorumlar
Yorum Gönder