DÜNYANIN EN BÜYÜK KONTEYNER LİMANLARI
Dünya genelinde limanların yükleme kapasiteleri hesaplanırken, konteyner trafiğindeki yoğunluk “teu” kapasitesine göre hesaplanır. Her 20” konteynerı 1 teu, 40” konteyner 2 teu olarak kabul edilir.
1 yıl boyunca aynı limanda yüklemesi yapılan konteynerların teu bazında toplamı, o limanın yoğunluğunu ifade eder. Shanghai bu anlamda dünyanın en yoğun yani en büyük konteyner limanıdır. Singapur limanı, özellikle aktarma ve dağıtım limanı olarak kullanılmasından dolayı ciddi bir trafik elde etmektedir ve ikinci sıradadır.En yoğun yükleme yapılan ilk 10 limanın 7 adedinin Çinde olduğu görülmektedir. Bu aynı zamanda Çin’in ihracat kapasitesinin ciddi bir göstergesidir. Dünyanın en büyük limanlarını içeren listedeki tek Türk limanı,İstanbul Ambarlı limanı, 48. sırada yer almaktadır.
En büyük 50 konteyner limanının sıralandığı listede ağırlıkla Çin olmak üzere 25 farklı ülkenin limanları bulunmaktadır.
Dünya genelinde haftada 9000 adet konteyner gemisi ve 1000 adet tır nakliyesinde kullanılan tipte gemiler, dünya genelindeki limanlara yanaşıyor. Yani tüm dünya ele alındığından haftada 10.000 adet yük taşımacılığı yapan gemi yüklemesi yapılıyor diyebiliriz. (www.ihracat.co)
DÜNYANIN EN BÜYÜK KONTEYNER LİMANLARI - İLK 50
Sıra | Liman | Kapasite (Million TEU) | Konteyner Limanları Websiteler |
1 | Shanghai, China | 36.54 | |
2 | Singapore | 30.92 | |
3 | Shenzhen, China | 24.20 | |
4 | Ningbo-Zhoushan, China | 20.63 | |
5 | Hong Kong, S.A.R., China | 20,07 | |
6 | Busan, South Korea | 19.45 | |
7 | Qingdao, China | 17.47 | |
8 | Guangzhou Harbor, China | 17.22 | |
9 | Jebel Ali, Dubai, United Arab Emirates | 15.60 | |
10 | Tianjin, China | 14,11 | |
11 | Rotterdam, Netherlands | 12,23 | |
12 | Port Klang, Malaysia | 11,89 | |
13 | Kaohsiung, Taiwan, China | 10,26 | |
14 | Antwerp, Belgium | 9,65 | |
15 | Dalian, China | 9,45 | |
16 | Xiamen, China | 9,18 | |
17 | Tanjung Pelepas, Malaysia | 9,10 | |
18 | Hamburg, Germany | 8,82 | |
19 | Los Angeles, U.S.A. | 8,16 | |
20 | Keihin Ports, Japan | 7,52 | |
21 | Long Beach, U.S.A. | 7,19 | |
22 | Laem Chabang, Thailand | 6,82 | |
23 | New York-New Jersey, U.S.A. | 6,37 | |
24 | Yingkou, China | 5,92 | |
25 | Bremen/Bremerhaven, Germany | 5,48 | |
26 | Ho Chi Minh, Vietnam | 5,31 | |
27 | Tanjung Priok, Jakarta, Indonesia | 5,20 | |
28 | Colombo, Sri Lanka | 5,19 | |
29 | Suzhou, China | 5,10 | |
30 | Lianyungun, China | 5,01 | |
31 | Hanshin Ports, Japan | 4,93 | |
32 | Valencia, Spain | 4,62 | |
33 | Algerciras Bay, Spain | 4,52 | |
34 | Jawaharlal Nehru, India | 4,49 | |
35 | Manila, Philippines | 4,23 | |
36 | Jeddah, Suadi Arabia | 4,19 | |
37 | Felixstowe, U.K. | 4,00 | |
38 | Haiphong, Vietnam | 3,87 | |
39 | Santos, Brazil | 3,78 | |
40 | Georgia Ports, U.S.A. | 3,74 | |
41 | Port Said East, Egypt | 3,60 | |
42 | Colon, Panama | 3,58 | |
43 | Seattle-Tacoma NW Seaport Alliance USA | 3,53 | |
44 | Sharjah, United Arab Emirates | 3,40 | |
45 | Piraeus, Greece | 3,37 | |
46 | Balboa, Panama | 3,29 | |
47 | Tanjung Perak, Surabaya, Indonesia | 3,12 | |
48 | Ambarli, Turkey | 3,09 | |
49 | Marsaxlokk, Malta | 3,06 | |
50 | Vancouver, Canada | 3,05 |
AVRUPANIN EN YOĞUN LİMANLARI
1 - Rotterdam Limanı (Hollanda - ticaret): Antwerp'in iki katından daha fazlasını işleyen Avrupa'nın ticari devi. Hollanda, bir bütün olarak ticari faaliyette yüzde iki artış görmesine rağmen, 2011 yılına oranla 395.6 milyon ton olarak iş dünyasında düz bir çizgi izledi.
2 - Dover Limanı (İngiltere - yolcu): 2012 yılında sayısı % 6,5 oranında azalmasına rağmen Avrupa'daki en yoğun yolcu limanı. Bu, İngiltere'den ana kara Avrupa'ya yapılan ana feribot ağ geçidi ve Calais ile olan bağlantıları en popüler rota. Julius Caesar'ın Yorumu, "Tepeler arasındaki cennet" ten ve Romalıların vadinin doğu kenarındaki uçurumlarda "Pharos" ya da deniz fenerleri biçiminde gün geçtikçe kullandıklarının kanıtıydı.
3 - Antwerp Limanı (Belçika - ticaret): Yüzyıllar boyu büyük önem taşıya, özellikle 16.y.y’da altın çağını yaşayann bir liman. 2012 yılında işlenen malların tonaj değeri 2011'de % 2.4 düşüş göstermesine rağmen, toplam 164.5 milyon ton Avrupa'nın en büyük ikinci ticari limanıdır.
4 - Paloukia Salamanis Limanı (Yunanistan - yolcu): Perama'ya benzer rakamlarla Yunan liman sahnesindeki bu ikinci bağlantı da aynı derecede önemlidir ve Salamis'in ana limanıdır. Ada, turistler için büyük bir çekme ve tarihi antik çağda, Antik Yunan filosunun M.Ö. 480'de İran'ın kudretini yendiği bir yer olarak biliniyor.
5 - Hamburg Limanı (Almanya - ticari): Almanya'nın en önemli ticari limanıdır. Bremerhaven, Hamburg'un faaliyetinin yarısından çoğunda 58.2 milyon ton ile uğraşan Almanya'nın ikinci en yoğun bölgesidir.
6 - Perama Limanı (Yunanistan - yolcu): Dünyadaki en parlak ve yükselen mal taşıma limanlarından biri olan Piraeus banliyösü, 2012 yılında 11.430.000 yolcunun aktarım ve uğrak limanı oldu. Salamis Adası rotası özellikle popüler ve anakaradan hayati bir turist bağlantısıdır.
7 - Marsilya Limanı (Fransa - ticari): 2011 seviyelerinde % 3,1'lik bir düşüşe rağmen, Marsilya hala AB deki önemli limanlarından biridir. Toplam 81.8 milyon ton Le Havre'dan (59.2 milyon) 20 milyon tondan fazla.
8 - Helsinki Limanı (Finlandiya - yolcu): Finlandiya'nın başkent terminalini kullanan 10.637.000 yolcu sayısı %3 oranında artan limanın. Stockholm, Tallinn, St. Petersburg, Travemünde ve Rostock'a bağlantılar var. Yaz mevsiminin en yüksek noktasında, her gün Tallinn'e 17 gidiş var.
9 - Algeciras Limanı (İspanya - ticari): İspanyanın en hızlı büyüyen limanı. 74,6 milyon ton mal, 2011 yılında yüzde 8,5 oranında bir artışı temsil etti. İspanya'nın limanlardaki toplam mal taşıması, yüzde beş artışla 422 milyon ton olarak gerçekleşti.
10 - Calais Limanı (Fransa - yolcu): 2012'de yolcu sayısındaki yüzde 7,1'lik bir düşüşe rağmen, kuzey limanı hala 9.345.000 yolcu ağırladı. Eurotunnel ve çeşitli havayolu ulaşım seçeneklerine hayati bir alternatif sunan bu liman, Birleşik Krallık için en önemli deniz bağlantısı olarak hizmet vermeyi sürdürecektir. (www.ihracat.co)
Yorumlar
Yorum Gönder