GOOGLE ADWORDS YENİLİKLER VE İŞLETMELERE ETKİSİ
Google AdWords'te 2017 nisan itibarı ile yaşanan değişiklikler, kampanyalarınızı optimize etme şeklinizi önemli ölçüde değiştirecektir. Özellikle, görüntüleme dönüşümlerini (VTC - view-through conversions) etkiliyen değişiklikler yapılldı. Bu, çoğu Google reklam vereninin duymadığı aşırı teknik bir şey gibi görünebilir, ancak aslında her ölçekteki kampanyalar için anlaşılabilir ve yararlı değişiklikler yapıldı.
Konuyla ilgisi olanlar “Google adwords dönüşümün” ne olduğunu bilir ama kısaca açıklamak gerekirse (Dönüşüm izleme: bir müşteri bir ürünü satın alıp almadığını, bülteninize kaydolup kaydolmadığını, işletmenizi aradığını veya uygulamanızı indirip indirmediğini, bir müşterinin reklamlarınızı tıklamasından sonra neler olduğunu size gösteren ücretsiz bir araçtır.)
İnsanlar web sitenizden bir şeyler satın alır veya bir form doldururlar - Google AdWords bunu bir dönüşüm olarak görür.
Konuyu daha da basitleştirecek olursak, her dönüşüm, bir ürün satın alımıdır. Görüntüleme dönüşümü, normal bir dönüşümle neredeyse aynı, ancak satın almadan önce, kullanıcılar bir reklam gördü, ancak reklama tıklamadı; ancak daha sonra reklamda bahsedilen siteye gitti ve ürünü satın aldı. Bir başka deyişle, VTC ile takip edilip ölçülen; bir reklamı gördükten sonra, reklama tıklamayan ancak reklam linkine daha sonra giderek reklamda bahsedilen ürünün satın alınma davranışıdır. Bir VTC ve düzenli bir dönüşüm arasındaki temel fark budur. Düzenli dönüşümlerde, saymak için bir tıklama gereklidir, VTC de gerekli değildir.
Görüntüleme dönüşümleri (VTC - view-through conversions) : Google'ın görüntüleyen ve alışveriş yapan kişiler arasında izlemek için kullandığı zaman penceresidir. 29 Mart 2017 tarihine kadar Google, 30 güne kadar VTC olup olmadığını size söylüyordu. Artık bu istatistiksel süreç bir güne düşürüldü.
Örneğin, Bir turizm acentanız var ve portföyünüzü genişletmek için B2B otel sitelerini araştırıyorsunuz. Google a “B2B otel rezervasyon” yazdınız ve çıkan reklamlar arasından www.bedsclick.com reklamını göredünüz ancak tıklamadınız o an bir satın alma işlemi yapmak istemiyorsunuz. Ardından, başka web sitelerini, örneğin gazete ve bazı forum sitelerini gezdiniz ve o sayfalarda karşınıza yine www.bedsclick.com reklamları çıktı ve artık bu sitenin hizmetlerinden faydalanmak ve kayıt yaptırmak istediğinize karar verdiniz ve linke tıklayıp siteye gidip gerekli işlemleri yaptınız. Bu bir dönüşüm sayılır.
Şimdi asıl değişikliğin nerede yaşandığına değinelim:
Farzedin yukarıdaki örnekteki gibi Google da b2b otel rezervasyon yazdınız ve çıkan www.bedsclick.comsitesine tıkladınız ama herhangi bir satın alma yapmadınız. Bu olay 1 mart 2017 de gerçekleşmiş olsun. Günler sonra 29 mart 2017 de herhangi bir arama yapmadan direk www.bedsclick.com sitesine gidip işlem yaptığınızda bu bir görüntüleme dönüşümü (VTC) sayılıyordu. Yani 30 gün süreyle VTC döngüsü işliyordu. Yeni değişiklik neticesinde artık VTC süresi sadece 1 gün.
Bu işletmeler için ne anlama geliyor? İnsanlar alışveriş yaparsa veya bir iletişim formu doldurursa işletmeler için büyük fark yaratıyor. Şimdi, hepsinin bir VTC saymak için bir gün içinde olması gerekir. VTC'ler, kampanyalarınızın başarısını hesaplamak için önemlidir. (www.ihracat.co)
VTC leri firmaların reklam kampanyaları açısından önemli kılan 5 neden
1. VTC'ler size daha doğru ROI (return on investments - yatırım getirisi) hesaplamaları sunar.
Bir anahtar kelimenin veya bir reklamın iyi dönüşüm sağladığını belirlemek için VTC'leri kullanabilirseniz, günün sonunda hesabınızda daha fazla dönüşüm yaşayabilirsiniz. Dönüşüm başına maliyet daha düşük olacak ve marj hesaplaması farklı olacaktır. Reklamcılıkta ne kadar harcama yapmak istediğinizi ayırmak için kullandığınız hesaplama da farklı olacaktır. Sonuç olarak, yatırım getirisi için önemlidir, çünkü sonunda, kampanya süresince ne kadar harcamanızı belirleyecektir.
2. Yeni VTC hesap modeli reklam ve içerik ilişkisinin daha net hesaplanmasını gerektiriyor.
Çünkü süreniz artık 30 gün değil, hedef kitlenin reklamınızı gördükten sonra geri dönmesi için sadece 1 gününüz var. şimdi doğrudan reklamcılıkta yaptığınız iş çok daha net ve etkili olmalı.
3. Masaüstü veya Mobil, reklamınızın farklı cihazlardan VTC leri takip edilebiliyor.
VTC'leri kampanyalarınıza dahil ederek, örneğin, birisinin mobil aramada gördüğü fakat tıklamadığı reklamınıza masaüstü bilgisayarından veya laptopundan dönüp dönmediğini görebilirsiniz. Google, cihazlar arası dönüşüm izlemeyi başlattı. Dolayısıyla, mobil cihazlara tıklarsanız, masaüstünde satın alırsanız, dönüşümleri izleyebilirler. Bu değişiklik, işletmelerin cihazlardaki dönüşümleri izlemelerine olanak tanır. (www.ihracat.co)
4. Anahtar kelimelerinizden bir daha şüphe etmeyeceksiniz.
Önem derecesi açısından küçümseyebileceğinizi düşündüğünüz anahtar kelimeler işinize yarayacak olanlar olabilir. VTC verileri, işleri daha iyi ölçekle değerlendirmenize olanak tanır.
5. Görüntülü reklamlar aynı zamanda marka bilinci oluşturma ve tanıtım işlevi görürler.
VTC'leri alıyorlar, ancak doğrudan dönüşümleri değil, yerleşimleri, çok fazla tıklama almamalarına rağmen bu reklamları yayınlamaya devam etmek markanızı göz önünde tutmak ve hedef kitlenin görsel hafızasındaki yerinizi korumak için etkili olabilir. Sonuçta bir kullanıcı bir sayfaya bakarken, tıklamasa da sayfada yer alan reklamları görüyor.
Genel olarak, VTC'ler kesinlikle işletmelere yardımcı olacaktır. Daha düşük bir maliyetle daha iyi dönüşüm elde etmek konusunda rekabet avantajınız olacak. (www.ihracat.co)
Yorumlar
Yorum Gönder