PAZARLAMADA MOBİL ETKİLEŞİMİN ÖNEMİ VE MOBİL TRENDLER
İnsanlar artık, masaüstü bilgisayarlarının aksine telefonlarıyla internet kullanma eğiliminde. Dolayısıyla mobil pazarlama, firmalar için artık, pazarlama kanalları arasında katkı sağlayan bir seçenekten çok, bir öncelik haline gelmiştir.
Küçük işletmelerin, muhtemel müşteri kitlesi ile aralarında mobil etkileşimi nasıl kuracağını ve optimize edeceğini öğrenmelerinin zamanı geldi. Bu makalede, dikkat etmeniz gereken 7 mobil eğilimi tartışacağız.
1. Müşterilerinizle kurulan mobil iletişimi doğru planlayın
Akıllı telefon kişisel, neredeyse kutsal bir nesne haline geldi. Cep telefonu kullanıcılarının yarısı için, yatmadan önce gördükleri son şey cep telefonları ve sabah yine telefonları ile uyanıyorlar. Sonuç olarak, müşterinize telefonuna atılacak bir mesaj veya bir uygulama üzerinden ulaşmak başlı başına strateji gerektiren bir süreçtir.
Kullanıcılar sizden kısa mesaj almayı seçtiyse, notlarınızı veya e-postalarınızın içeriğinin onların beğenisine hitap edecek şekilde tasarlanmış olduğundan emin olun.
Spam göndermeyin, aksi takdirde müşteriler sizden gelen mesajları engelleyecek veya sosyal medya, aplikasyon gibi kanallarla iletişim kuruyorsanız sizden gelecek mesajları engelleyebileceklerdir.
Müşterinin sizden gelmesini umduğu mesajlar, promosyonların, özel tekliflerin, haberlerin ve heyecan verici etkinliklerin bildirimlerini içerebilir. Mesajlar, alışveriş yapmak için günlük hatırlatıcıları, abartılı reklamları, birbirinin tekrarı uyarıları içermemeli.
2. Responsive web tasarımlar kullanın (Mobil cihazlarla uyumlu web siteleri)
Responsive tasarımlı siteler, ziyaretçilerin erişim için kullandığı cihazlara göre; bilgisayar, tablet ve telefonlardan girildiğini tespit ederek, web içeriğindeki menü, resim ve yazıların en uygun boyutlarda görüntülenmesini sağlar.
Adestra tarafından yapılan yakın tarihli bir araştırmada, şirketlere mobil kullanım için nasıl optimize oldukları soruldu. En popüler yanıt (% 52), tüm cihazlar için çalışan basit bir şablon kullanıldığı ve ikincisi yanıt ise (%39). firmaya has bir responsive tasarım kullanıldığı ve böylece basitliğe kaçmayan özgün ama tüm cihazlarda sorunsuz çalışan bir web sitesi yapıldığı idi.
Sitenizin mobil ve tablet cihazlara göre ayarlandığını ve kolayca erişilebildiğinden emin olun. Yine Adestra verilerine göre, e-maillerin %36 sı mobil cihazlar üzerinden okunuyor bu nedenle e-postalarınızı da mobil duyarlı hale getirmeyi unutmayınız.
3. Basit web tasarımı kullanın
Kullanıcıların yüzde %57'si kötü tasarlanmış bir web siteleri kullanmayı tercih etmiyor. Yani web sitenizin içeriği ilgilerini çeksede sadece kötü bir tasarım yüzünden ziyaretçi kaybedebilirsiniz, bu nedenle bu tasarım ipuçlarını ciddiye alın. Ziyaretçi bir konu başlığına tıkladığında, ekranda onun algılayabileceği en uygun alanda içerik gösterilmeli ve mümkünse sitenin diğer unsurları dikkat dağıtmayacak şekilde kapalı menülerde veya yan alanlarda kalmalı.
Diğer tüm bilgiler bir yan menüde gizlenebilir ve kullanıcının tüm dikkati içerik üzerinde toplanabilir. Dolayısıyla menü navigasyonunuzun da açık ve mantıklı olması gerekir. Menüleriniz gereğinden fazla sayıda başlık içermemeli mümkünse kategori sayınızı 5’i geçmeyecek şekilde sbaitlendirin; daha fazlasına ihtiyacınız varsa, bu sayıyı temkinli arttırın ve alt menülere yerleştirilebilecek bir başlığı ana menüye taşımamaya dikkat edin.
Son olarak, düğmeler arasında yeterli boşluk bırakın, sitenize mobil cihazlar üzerinden erişecek insanlar parmaklarını kullanacaklar, hesabınızı en kalın parmak olan baş parmağa göre yapın.
4. Mobil ödemeleri basitleştirin
E-Ticaret, masaüstünün hâlâ mobil cihazlara hakim olduğu bir alandır, ancak trend şüphesiz ikincisinin lehine sonuçlanacaktır. Mobil ticaret satışları, tüm yerinde dönüşümlerin yaklaşık %33'ünü oluşturuyor ve bu dönüşüm, 2015'te %28 idi. Eğilimin mobil cihazlara kaydığı açıkça görülüyor ve potansiyel müşterileri kaçırmamak için web sitenizi ve mobil ödeme opsiyonlarını bir an önce güncellemeniz gerekiyor.
Uygulamanızın veya sitenizin ödeme sürecini mantıklı ve kullanışlı hale getirecek şekilde tasarlandığından emin olun. Sitenizde müşterilerin inceleyeceği mal veya hizmetlerin alışveriş sepetine gönderilmesi aşamasını mümkün olduğunca basit tutun.
Controlpad, hızlı bir otomatik ödeme ve nakliye sistemini sitenize / uygulamanıza entegre etmenize yardımcı olabilecek harika bir bulut tabanlı yazılım sistemidir. Bunun gibi ileri teknoloji, modern yazılımlarla müşterilerin en iyi ürünleri bulmaları, satın alabilmeleri ve doğrudan onlardan sadece birkaç dakika içinde kendi telefonlarından almalarını sağlayabilirsiniz.
5. Facebook videoları oluşturun
Geçtiğimiz yıl Facebook video görüntüleri izleme sayısı günde 1 milyar'dan 8 milyara yükseldi. Neden bu artan görüntülemelere katkıda bulunan videolar oluşturmuyorsunuz? Facebook'un hızla gelişen reklam platformu ile, videonuz aracılığıyla ürünlerinizi veya hizmetlerinizi ideal müşterilerinize tanıtmak için reklam yayınlayabilirsiniz bu şekilde hedeflenen bir gösterim sayısı ile reklamınızı kaç kişi izledi net bir şekilde öğrenirsiniz.
Videonuzun eğlenceli ve etkili olduğundan emin olun, aksi halde para boşa gider. İnternet ortamında dikkat çekmek ve videonuzun izlenmeden geçilmemesi (skip) için, kendinize şu soruyu sorun: "neden bu videoyu izlemek istesinler?"
6. Facebook Live kullanın
Facebook sürekli olarak değişiyor ve gelişiyor; bu nedenle, yenilikleri takip etmek ve işinizin lehinize kullanmak için yollar bulmak önemlidir. Bu sosyal medya platformunda yaklaşık 1.86 milyar insan var, çok sayıda insan olan bir platform çok sayıda fırsat barındırıyor ama sayısal kalabalık dikkat çekmeyi zorlaştırıyor.
Facebook Live'ın en büyük yararı, algoritmasının kullanıcıların yayınlarında daha yüksek önceliğe sahip olmasıdır. Ayrıca canlı, ham veya düzenlenmemiş olduğunu bildikleri için müşterileriniz bu şekilde kurulan bir ileitşimin daha güvenilir olduğunu hissedecektir. Güven, işletmeniz için müşteri üzerinde oluşturulması en önemli ve en değerli intibadır. Mobil satışları ve dönüşümleri önemli ölçüde artırmak için Facebook Live'ı nasıl kullanacağınızı öğrenmek için bu konuda youtube da gösterilen demoları izleyin.
7. Mobile-only – Instagram & Snapchat
En popüler uygulamalardan bazıları yalnızca Snapchat ve Instagram gibi mobil cihazlardadır. Bu platformları kullanarak çok sayıda takipçi edinen kişilerle (influencers) işbirliği yapıp, onların popüleritesi ve izlenirliğinden faydalanarak bu platformların her ikisini de kullanabilirsiniz. Markanıza uygun ve markanızın bilinirliğini arttırabilecek popüler kullanıcılar (influencers) ile dönemsel anlaşmalar yapabilirsiniz.
Instagram, aynı Facebook gibi ücretli reklamlar da sunuyor ve şaşırtıcı derecede etkili. Instagram kullanıcılarının %75’i alakalı bir reklam gösterildiğinde, reklamı inceliyor bu gerçekten çok yüksek bir yüzde. Instagram kullanıcıları, iyi hazırlanmış bir reklamı tıklayarak ilgileniyor ve ilgi gösterdiği firmanın web sitesi dahil diğer kanallarıda ziyaret edebiliyor. 500 milyondan fazla aktif aylık kullanıcı olduğundan, instagram dikkate alınması gereken bir mecra
Her yıl küçük işletmelerin internet mecrasını kullanarak düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yapabilmlerini kolaylaştıracak yeni teknolojiler ortaya çıkıyor. Mobil pazarlama, dönüşümler ve satışlar için optimizasyon 2017'deki tüm küçük işletmeler için bir sonraki adım ve mutlak bir zorunluluktur.
Yorumlar
Yorum Gönder