kurumların insan yaşamındaki yerine örnekler

Kurumlar Toplum İçin
Kurumlar insan hayatında çok önemli bir yere sahiptir. Eğitim kurumlan sayesinde insanlar oku- ma-yazma öğrenir ve meslek sahibi olur, sağlık kurumlan sayesinde hastalar tedavi edilir. Güvenliği sağlayan kurumlar huzurlu ve barış içindeki bir toplumun teminatıdır. Çevreyi temizleyen kurumlar sağlıklı bir çevre için gereklidir. Doğal afetlerde kurumlar insanların temel ihtiyaçlarını karşılar. Kutu­larda kurumların insan yaşamındaki yerine birer örnek verilmiştir. Her birine ikişer örnek de siz yazınız.
1.EĞİTİM
Eğitim kurumlan sayesinde insanlar okuma-yazma öğrenir.

Eğitim kurumlan sayesinde insanlar başkalarının haklarına  saygılı olmayı öğrenir.

Eğitim kurumlan sayesinde insanlar para kazanacak işler bulur.

2.SAĞLIK
Sağlık kurumlan sayesinde hastalar tedavi edilir.

Sağlık kurumlan sayesinde insanlar şifa bulur

Sağlık kurumlan sayesinde insanlar mutlu olur


3.GÜVENLİK
Polis teşkilatı toplumun huzurunu bozanları adalete teslim eder.

Polis teşkilatı güvende yaşamamızı sağlar

4.TEMİZ ÇEVRE
Belediyeler sokakları temizler.
Belediyeler temiz yaşam alanları bulur.

5.YARDIM
Türk Kızılayı depremzedelere yardım eder.
Türk Kızılayı yiyeceği olmaynlara yiyecek verir.

Türk Kızılayı afete uğrayan kimselere yardım eder.


İnsanların hayat  alanında farklı ihtiyaçlarından dolayı bu kurumlar oluşmaktadır. Misal olarak  insanların eğitim alma zorunluluğundan   eğitim kurumları oluşturulmuş.  Aynı şekilde dini konularda sorunları, problemleri çözülmesi açısında da  Diyanet İşleri Başkanlığı kurumu oluşturulmuştur. Kısacası kurumların kuruluş hedefi  insanların Dünya içerisinde yaşar iken sorunlarını bir düzen içinde yapılmasını sağlamak ve her kurumun değişik  alanını belirleyerek daha kolay kişilere  hizmet etmek için çalışmasıdır. Böylece insanlar düzenli bir yaşama   sahip olurlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

korkusuz kaptanlar kısa kitap özeti

yürekdede ile padişah kitabının kısa özeti

küçük lord kitabının kısa özeti