LOJİSTİK VE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi arasındaki fark nedir? Birçok kişi 2 terimi birbirinin yerine kullanıyor ancak her iki terim arasındaki ilişki nedir? Burada en yaygın lojistik ve scm terimlerinin anlamları hakkında bilgi edineceksiniz.
1. Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Arasındaki Fark Nedir?
Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi arasındaki fark şöyledir:
"Lojistik, tipik olarak tek bir örgütün sınırları içinde gerçekleşen faaliyetleri ve tedarik zincirlerini, birlikte çalışan ve pazarlamak için eylemlerini koordine eden şirket ağlarına atıfta bulunur.Ayrıca, geleneksel lojistik, tedarik, Dağıtım, bakım ve envanter yönetimi gibi pek çok faktöre dayanmaktadır.
Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM), geleneksel lojistik tazminatlarını onaylıyor ve pazarlama, yeni ürün geliştirme, finans ve müşteri hizmetleri gibi faaliyetleri de içeriyor "- Michael Hugos'un Tedarik Zinciri Yönetimi Esaslarından
Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM), geleneksel lojistik tazminatlarını onaylıyor ve pazarlama, yeni ürün geliştirme, finans ve müşteri hizmetleri gibi faaliyetleri de içeriyor "- Michael Hugos'un Tedarik Zinciri Yönetimi Esaslarından
2. Lojistik Nedir?
Aşağıda lojistiğin daha basit anlamını görmek için daha derine ineceğiz,
"Lojistik, doğru ürün, doğru müşteriye, doğru miktarda, doğru şartta, doğru yerde, doğru zamanda ve doğru maliyetle (Yedi Rs Lojistik) doğru fiyatla alınması" - Tedarikten Zincir Yönetimi: Bir Lojistik Perspektif John J. Coyle ve diğerleri tarafından
Eskiden, çeşitli lojistik görevleri farklı departmanlar altında gerçekleşmiş, ancak artık "lojistik departmanı" na girmiş ve aşağıda belirtilen lojistik başkanına rapor vermiş;
"Lojistik" sözcüğünün "s" ile bittiğini belirtmek isteriz. "S" (lojistik) olmaksızın, üstel büyümeyi gösteren bir tür matematiksel fonksiyon anlamındadır.
3. Lojistik Yönetimi Nedir?
Ayrıca lojistik yönetimi hakkında aşağıda daha derinlemesine inceleneceğiz,
"Lojistik Yönetimi, Paul Schönsleben'in Integral Lojistik Yönetimi'nden şirketin nihai mal ve hizmetlerinin üretiminde günlük etkinliğin etkili ve etkili bir şekilde yönetilmesini sağlar.
4. Gelen ve Giden Lojistik arasındaki fark nedir?
Bir diğer ilginç (ancak daha az yaygın olan) terim, gelen ve giden lojistiktir. Bunun anlamını aşağıda görelim;
"Gelen Lojistik, malların ve hammaddelerin tedarikçilerden firmanıza yönlendirilmesine, aksine, gümrük lojistiği, bitmiş ürünlerin şirketinizden müşterilere taşınması anlamına gelir"
Bu terimi göstermek için aşağıdaki gibi küçük bir grafik yapıyoruz;
Gördüğünüz gibi, satın alma ve depo işlevi tedarikçilerle iletişim kurar ve bazen "tedarikçi arayan işlevi" olarak adlandırılır. Üretim planlaması ve envanter kontrol fonksiyonu, bu haritanın merkez noktasıdır. Müşteri hizmetleri ve nakliye işlevi, müşterilerle iletişim kurar ve bazen "müşteri odaklı işlev" olarak adlandırılır.
5. Taşımacılık ve Lojistik Nedir?
"Taşımacılık ve lojistik" terimi, bir sanayi sınıflandırması tipine atıf yapmak için yaygın olarak kullanılmaktadır,
"Taşımacılık ve Lojistik, ulaşım (hava / deniz / karayolu taşımacılığı, depolama, gümrük işlemleri gibi geleneksel hizmetler) ve lojistik (bilgi teknolojisi ve danışmanlık da dahil olmak üzere katma değerli hizmetler) olmak üzere 2 tür faaliyeti ifade eder"
6. Uluslararası Lojistik ve Küresel Lojistik Nedir?
Uluslararası lojistik, küresel lojistik ve küresel tedarik zinciri oradaki en belirsiz gruplardan biridir. Bunlar birbirinin yerine kullanılır ve genellikle uluslararası üretim ve taşıma faaliyetlerine atıf yapılır. Bununla birlikte, uluslararası lojistik veya küresel lojistik ile ilgili daha net tanımlama aşağıda belirtilmiştir:
"Uluslararası Lojistik (Global Lojistik olarak da bilinir) denizaşırı faaliyetleri tek bir iş birimi olarak etkin bir şekilde yönetmek ve kontrol etmek üzerine yoğunlaşıyor, bu nedenle şirket denizaşırı ürün, hizmetler, pazarlama, Ar-Ge'nin değerini kullanmaya ve onları rekabet avantajına dönüştürmelidir.
7. 3PL veya Üçüncü Parti Lojistik Nedir?
Thrid Party Lojistig veya 3PL kavramı 1980'lerde olay yerinde maliyetleri azaltmanın ve aşağıdaki gibi tanımlanabilecek hizmetleri geliştirmenin yolu olarak göründü:
"3PL veya Üçüncü Şahıs Lojistik, kamyon veya denizyolu kargo taşımacılığı gibi belirli bir görevden envanter yönetimi, sipariş işleme ve danışmanlık gibi tüm tedarik zincirine hizmet eden daha geniş faaliyetlere kadar değişen lojistik faaliyetlerin dış kaynak kullanımını ifade eder."
Geçmişte birçok 3PL sağlayıcılarının karmaşık tedarik zinciri yapısında ve işlemesinde yeterli uzmanlığa sahip olmadığı görülüyordu. Sonuçta başka bir kavramın başlangıcı oldu.
8. 4PL veya Dördüncü Parti Lojistik Nedir?
Dördüncü Parti Lojistikleri veya 4PL, 1996 yılında Accenture Ltd tarafından önerilen konsepttir ve aşağıdaki gibi tanımlanmıştır;
"4PL veya Dördüncü Parti Lojistik, tedarik zinciri ağının tasarımı ve günlük operasyonların kontrolü de dahil olmak üzere 3PL sağlayıcılarının sözleşme müzakereleri ve yönetiminin yürütülmesi için müşteri adına çalışan bir tarafı ifade eder"
4PL sağlayıcısının gerçekten gerekli olup olmadığını merak edebilirsiniz. Wisconsin-Stout Üniversitesi'nden Nezar Al-Mugren'in yaptığı araştırmaya göre, müşterilerin 4PL sağlayıcılarını kullanmasını isteyen başlıca üç neden aşağıda belirtiliyor:
- Tedarik zinciri sürecini bütünleştirecek teknoloji eksikliği
- İşletme karmaşıklıklarında artış
- Küresel ticaret faaliyetlerinde yaşanan keskin artış
9. Tedarik Zinciri Nedir?
Tedarik zincirinin "ağ" ı ifade ettiği gerçeğini biliyoruz, ancak buna aşağıda daha yakından bakalım,
"Tedarik Zinciri, nihai tüketici elindeki ürün ve hizmetler şeklinde değer üreten farklı süreçler ve faaliyetlerde, yukarı akış ve aşağı akış bağlantıları aracılığıyla katılan kuruluşların ağıdır" - Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi'nden: Martin Christopher
10. Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir?
Her araştırmacı tedarik zinciri yönetimini farklı tanımlar. Bununla birlikte, basit tedarik zinciri yönetimi tanımını aşağıdaki gibi sunmak istiyoruz;
"Tedarik zinciri yönetimi (SCM), tedarik zincirindeki katılımcılar arasındaki üretim, envanter, yer ve ulaşım koordinasyonunu, sunulmakta olan piyasa için tepki ve verimliliğin en iyi karışımını elde etmek için yapar" - Tedarik Zinciri Yönetimi Esaslarından Michael Hugos
Daha derin kazmak için, tedarik zinciri yönetiminin 6 önemli bileşeni vardır:
- Bir Ağ: Birçok şirket tedarik zincirindeki çeşitli faaliyetleri kontrol eden departmana sahiptir. Dolayısıyla insanlar, SCM'nin değil "işlev" olduğuna inanmaya yönlendirilir. Tedarik Zinciri aslında bir "ağ" aşağıdaki gibi birçok oyuncu oluşur,
Genel bir tedarik zinciri yapısı Tedarikçi, Üretici, Toptancı ve Perakendeci kadar basittir (gerçek dünyada daha karmaşık ancak basit illüstrasyon bu amaca hizmet etmektedir).
"Yönetim" kelimesi kısa bir süre "planlama, uygulama ve kontrol etme" olarak açıklanabilir. Ardından Tedarik Zinciri Yönetimi, ağların planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesidir.
- Bilgi Akmaya Zorlanmalıdır: Tedarik zinciri yönetiminin bir diğer önemli özelliği, malzeme, bilgi ve finans (para) akışıdır. 3 tür akış olduğunu düşünsem bile, en önemlisi bilgi akışı yani bilgi paylaşımı olur. Bunun örneğini aşağıda görüldüğü gibi bullwhip efektinin basitleştirilmiş haliyle görelim;
Talep verileri paylaşılmadığında, aynı tedarik zincirindeki her oyuncu bir çeşit spekülasyon yapmalıdır. Yukarıdaki grafikte, perakendecinin 100 adetlik bir talebi var ancak her oyuncu, her adımda hisse senetlerini daha fazla ve daha fazla tutmaya eğilim göstermektedir.
Perakendeci ile tedarikçi arasında bilgi paylaşıldığında, herkesin bu kadar stok tutması gerekmez. Sonuç, herkes için daha düşük maliyettir.
Tedarik zincirinde Koordinasyon Önemlidir:
Bilgi paylaşımı, belirli derecede "koordinasyon" gerektirir (bilimsel makalelerde işbirliği veya entegrasyon olarak da adlandırılır). İnsanların tedarik zinciri ağı olarak birlikte çalışmaya başladıklarını merak ediyor musunuz? 1984'te giyim eşyası şirketleri, genel öncü süreyi azaltmak için birlikte çalıştı. 1995 yılında otomotiv endüstrisindeki şirketler, Elektronik Veri Değişimi'ni kullanarak bilgi paylaştılar. Dolayısıyla, "zincir" olarak çalışmak gerçek dünya pratiğidir.
Bilgi paylaşımı, belirli derecede "koordinasyon" gerektirir (bilimsel makalelerde işbirliği veya entegrasyon olarak da adlandırılır). İnsanların tedarik zinciri ağı olarak birlikte çalışmaya başladıklarını merak ediyor musunuz? 1984'te giyim eşyası şirketleri, genel öncü süreyi azaltmak için birlikte çalıştı. 1995 yılında otomotiv endüstrisindeki şirketler, Elektronik Veri Değişimi'ni kullanarak bilgi paylaştılar. Dolayısıyla, "zincir" olarak çalışmak gerçek dünya pratiğidir.
Çatışan Hedeflerden Kaçının: Bir tedarik zinciri ağı olarak çalışmak aynı amacı gerektirir, ancak bu durum aynı değildir (aynı şirketteki biriyle bile olsa). "Çelişen Hedefler" terimi, her işlevi, Birlikte iyi gitmeyecek Örneğin, insanlar satın almak her zaman siparişleri en ucuz satıcılara (çok uzun bir teslim süresi ile) yerleştirir ancak üretim insanlarının malzemeye daha çabuk ihtiyacı vardır.
Çelişen amaçlardan kaçınmak için, zaman esaslı strateji, düşük maliyetli strateji veya farklılaştırma stratejisini benimsemeyi tercih etmeye karar vermeniz gerekir. İnsanlar buna göre kararlar alabilmek için net bir yöne ihtiyaç vardır.
- Maliyet / Hizmet Dengesi: Maliyet / Hizmet Karşılaşma kavramı, 1985'teki gibi erken ortaya çıktı, ancak insanlar gerçekten anlamıyor gibi görünüyor.
Hizmeti iyileştirmek istediğinizde maliyet artar. Maliyeti düşürmek istediğinizde hizmet sıkıntı çeker. Bu bir "umutsuzluk" gibi, en iyi yol, her iki tarafın dengesini denemektir.
Gerçek dünya örneği "yeni patron" sizden maliyeti% 10, hizmet seviyesini% 15 artırmak, çiftli envanter dönüşümü yapmak vb. Istemektedir. Maliyeti / hizmeti trade-off kavramını gerçekten anlarsanız, hepsini kazanamayacağınızı kabul edersiniz. Bunun üstesinden gelmenin en uygun yolu, KPI'lerinize öncelik vermektir.
- Uzun Süreli İlişki Alınması: Aynı "tedarik zinciri ekibi" olarak çalışmak için uzun vadeli bir ilişki bir anahtardır. Aksi takdirde, yalnızca farklı strateji / gündemi olan ayrı bir şirketsiniz. Akademi, ilişki kurmanın önemi hakkında vaaz vermeye devam ediyor, ancak herkes için değil.
Başa çıkmak için çok fazla tedarikçi bulunduğundan, portföy matrisi genellikle ilişkinin geliştirilmesine öncelik vermede kullanılır. Bunlar, sınırlı tedarik kaynağına sahip anahtar ürünler ve öğeler tedarikçileri ile uzun vadeli bir ilişki oluşturmak için zaman ve enerjinizi odaklayın; bunlar, tedarik zincirinizi kurabilir veya bozabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder