falaka kitabının kısa özeti

FALAKA KİTABININ KISA ÖZETİ
Hoca Korkusu:  Günümüzdeki  okurlarıma ben bu hoca korkusunu nasıl anlatayım. Bundan yarım asır  önce, çocuklar   kendi gittiği okulun hocasından, hem de başka okulun hocalarından korkarlardı. Bu   korkusu, diğer   korkulara a benzemezdi. Bu değişik  bir korkuydu kendisini itirazsız saydıran bir korku.Amine Doğru:Bayramlarda,   elini öptüğüm hoca beni bir gün bakkalın önünde görünce, elimden tuttuğu gibi okula götürdü. Bütün gün hocanın konuğu  oldum. Akşama doğru, nerede olduğumu soran annem, sinirlenmek  için tam ağzını açacağı sırada, “Hoca efendi beni   götürdü.” deyince   yumuşayıverdi. Okulu beğendiğimi söyleyince, önümüzdeki perşembe okula başlamam kararlaştırıldı.


Amin Alayı:
Okula gideceğim  için evde bir basamak yükselir   oldum. Bana karşı herkesin davranışı değişti. Birkaç gün sonra   bayramlık elbisem çıkartılıp giydirildi. Değerli bir   şal belime bağlanırken, üzerinde   nazarlık olan fesimi   kafama geçirdiler.  Bütün ev halkı   çıktık. Önce dedem  ve büyük annemin elini öpmeye gittik. O gece orada kaldık. Ertesi sabah  hamama gidip, akşama kadar yıkandık. Sabah olunca   yeniden bana yepyeni elbiseler giydirdi.   Arabaya binip, konağa yine  gittik. Bütün okul orada idi. Hazır bir de ilahici takımı vardı. Beni ata bindirdiler.  oradan da okula geldik. Sınıfta, minderim konmuştu. Varıp hocamın   elini öptüm, sonra da karşısında diz çöküp oturdum. İlk olarak da Elifi öğrendim.
Okulda İlk Günler:
Okula  alışmıştım. En çok   çocukların  okurken iki yanlarına sallanışları dikkatimi çekiyordu. Artık,   öğreniyordum. Hoca, yeni olduğum için bana   ayrıcalık tanıyor, öğlen yemekleri için eve salıyordu. Sütninem bir gün böyle   erken gidince, “Gözünü aç,   üç gün sürer. Yaramazlık  edersen ayaklarına falaka yersin. ” dedi.
Bir Tokatın Sonu:
Okuldaki misafirliğim 3  gün sürdü. 4.  gün, minderim oturanların en arkasına konulmuştu. Sanki 3  gün içinde benim yüzümden bozulmuş olan okul demokrasisi yerine geri gelmişti. Hoca yumuşak, kalfa   çok sertti. Çocukların bir yanlışı veya  eksiği olduğunda, kalfa   dövüyordu. En çok kalfadan korkuyordum . Lakin  yine de iki haftada,  kazasız belasız öğrenmiştim…Bir gün   Fevzi’nin koynuna sakladığım topu aldığım için kalfanın tokadını yedim. Eve geldiğimde, tokadın farkına vardılar. Onlar farkına varınca,   bir ağlama başladı. Bütün ev   yanağımı öptüler, uyumuşum. Uyandığımda, başucumda hoca efendiyi bir şeyler   üflerken gördüm. O halde bile kalkıp   elini öptüm. Lakin , 1 hafta da ateşler İçinde yattım.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

korkusuz kaptanlar kısa kitap özeti

yürekdede ile padişah kitabının kısa özeti

küçük lord kitabının kısa özeti