COWORKING & FREELANCE - YENİLİKÇİ ÇALIŞMA MODELLERİ
Freelance çalışmak özellikle, reklam, yazılım, basın-yayın, e-ticaret gibi sektörlerde gün geçtikçe yaygınlaşıyor. Bu tip serbest çalışma esnekliğine sahip çalışanlara, büyük şirketler kadar, start-up mahiyetinde yeni kurulmuş 2-5 kişiden oluşan şirketlerde sıkça ihtiyaç duyuyor. Diğer yandan coworking olarak adlandırılan serbest çalışma alanları, yeni iş kuran, esnek çalışan ya da kısıtlı zamanlarda ofis ihtiyacı duyan şahıs ve şirketler için alternatif bir ofis modeli olarak dünyadaki gelişmelere paralel olarak Türkiyedede kullanılmaya ve ilgi görmeye başladı.
Co working space olarak adlandırılan bu mekanlar kullanıcılara arzuladıkları iş modeline göre, büyüklüğünü kendileri ayarlayabilecekleri, adres gösterebilecekleri, sabit bir kapalı ofis, veya ortak bir çalışma alanında sabit bir masayı dönemsel olarak kiralayabiliyor. Bu şekilde, ödenecek kiradan başka, elektrik, ısınma, internet, su faturası gibi masraflardan uzak, tüm ofis aletlerini serbestçe kullanabilecekleri, sıcak ikramlar, karşılama, sekreter, güvenlik gibi hizmetler sunan 7/24 kullanılabilen mekanlar sunuyor. Tüm bu olanaklar, sabit değil sadece ihtşyaç duyduğu zaman saatlik veya günlük olarak kullanılabilecek şekilde de kiralanabiliyor.
Bu tip alanların hem dinamik yapısı, hem de girişimci, bağımsız çalışan insanların bir araya gelmesi ile oluşturduğu sinerji, çalışma modelinin doğası gereği ortaya çıkan yenilikçi fikirler elbette verimliliği ve ortaya çıkan işlerin başarısını da pozitif etkileyecektir.
Tek bir kişi veya birkaç ortakla kurulmuş şirketler kendi ofis ortamlarını bir coworking platforı sabit ofis adresleri olarak kullanabilecekleri gibi, eğer mevcut ofislerinin büyüklüğü, ofis gereçleri, ofisin yeri gibi konularda eksiklikleri varsa, bu tip serbest çalışma alanlarını, önemli görüşmeler, grup ve proje çalışmaları, sunum ve etkinlikler düzenlemek istediklerinde de kullanabilirler.
1. İş birliği, grup çalışması:
Coworking çalışma mekanları, freelance çalışan insanların birbirleri veya çeşitli büyüklükteki şirketlerle anlaştıkları işler üzerine çalışma gerçekleştirirken aynı zamanda bu mekanları kullanan farklı girişimciler ve farklı çalışma disiplinlerinden gelen insanlarla karşılaşabilecekleri, tanışabilecekleri ve bazen birbirlerine iş fırsatları yaratabilecekleri mekanlar olabilir.
2. Mobil gereçler
Birçok telefon ve web uygulaması, yazılım programı ve diğer araçlar özellikle ofis dışındada faydalı olacak şekilde tasarlandı. Sadece wireless özelliği olan bir dizüstü bilgisayar veya cep telefonundan bahsetmiyorum. Artık iş hayatının her noktasında yardımı dokunabilecek yazılımlar var. Bir çalışan, şu işi cep telefonumdan yapabilsem ne güzel olurdu diyor ve bir bakıyorsunuz 1 hafta sonra o niş konuyla ilgili bir yazılım android ve ios platformlar için kullanıma sunulmuş, sonrasında kullanıldıkça interactive geri dönüşler sayesinde hataları giderilmiş veya özellikleri geliştirilmiş. Bu gibi örnekleri sıkça görüyoruz. Örneğin ihtiyaç duyguğunuz dosya ve görselleri dropbox a yükleyip dilediğiniz yerde paylaşabiliyor, whatsup gibi uygulamalarda kurduğunuz grup vasıtasıyla örneğin bir proje grubundaki tüm iş arkadaşları gün boyu birbiriyle mesaj ve dosya paylaşabiliyor, Zum.us gibi uygulamalarla çok sayıda insan telekonferans veya uzak mesafeli sunum yapabiliyor, Asana, tello gibi programlarla online proje yönetimi programları kullanılabilir. Size kalan doğru uygulamayı seçip verimli bir şekilde kullanabilmek.
Cyfe: İş yönetimi kontrol paneli, istatistiklerin ve güncellemelerin tek bir gösterge tablosundan izlenmesi için birden fazla uygulamayı birbirine bağlar. Google e-tablolarını oluşturabilir, e-postaya bağlanabilir ve sosyal medya istatistiklerinizi entegre edebilirsiniz.
Zum.Us. Bu telefon ve web konferans uygulaması, akıllı telefonunuz aracılığıyla 25 kişiye kadar herkesle sohbet edip ana grup toplantıları yapmanızı sağlar.
Evernote. Blogcular kısmen bu "çok yönlü" özellik nedeniyle bu çok yönlü aracı sever. Videoları, web sayfalarını, sosyal medya yayınlarını, makaleleri ve resimleri kaydedin ve daha sonra tüm blog yazınızı uygulamanın içinde yazın.
Google Dokümanlar, E-Tablolar, Slaytlar ve Formlar. Bu ücretsiz ürün paketi, birden çok kullanıcının dokümanları, e-tabloları, sunuları ve doldurulabilir formları çevrimiçi oluşturmasına, düzeltmesine ve düzenlemesine izin vererek işbirliğini destekler. İş arkadaşları sürümleri izleyebilir ve geribildirim toplayabilir.
Iflexion. Bu gelişmiş belge yönetim platformu, daha büyük ekipleri koordine eden veya birden fazla uzak ofisi yönetmesi gereken kişiler için üretilmiştir. Özelleştirilmiş kurumsal içerik yönetimi çözümleri sunar.
Goodreader. sadece ios da hizmet veriyor, pdf haricinde ofis dosyalarını, resim ve müzik dosyalarını açabiliyor, pdf sayfalarında not alabiliyorsunuz, pdflere şifre koyabilioyr, dropbox, veya e-mailinize bağlanıp dosya yükleyebiliyorsunuz.
Roambi Analytics. kurumların bilgi teknoloji sistemlerinde mevcut olan bilgi ve raporların tüm mobil cihazlar üzerinde dashboard şeklinde yayınlanmasını sağlıyor. bütün temel BI sistemleri, Excel, Google Docs, Salesforce CRM gibi birçok veri kaynağıyla çalışıyor.
Keepass. E-mail, telefon, bankacılık uygulamları, üyelikli siteler vs onlarca şifreyi aklınızda tutmanız gerekiyor, bu noktada Keepass çözüm sunuyor. En çok tercih edilen kullanıcı adı ve şifre saklama programı
3. Standart iş platformunuzdan, standart iş yapma yöntemlerinizden uzaklaşın
Tamamen farklı bir iş disiplini ve/veya iş becerilerine sahip biriyle çalışmak, iş alanınızda körleştiğiniz noktaları yeniden görebilmenize, riskli gördüğünüz için işyerinizde uygulayamadığınız yöntemlere dair fikir sahibi olabilmenize yardımcı olabilir. Tüm bunlar için bir freelancerla çalışmak, yapmasını istediğiniz işin haricinde iş yapma alışkanlıklarına yeni bir bakış açısı geliştirmenize katkı sunabilir. Bir freelancer yani serbest çalışanı, kendi ofisinizde çalıştırmak yerine, uzak çalışma ile yani online olarak işi takip etmek, mekan paylaşmak gerektiğinde coworking mekanlar kullanmak bu anlamda daha faydalı olabilir.
Pek çok girişimci, başlangıçta yaptıkları hataları, göremedikleri noktaları yıllar sonra hayıflanarak, üzülerek ya da gülümseyerek hatırlayacaktır. Bu anlamda düşünüldüğünde yeni iş kurmuş ya da bir iş koluna dair yeni bir proje ile ilk kez buluşmuş kişi ve firmalar, bu alanda uzman vir serbest çalışan ile çalıştıklarında işte bu muhtemel ilk hataların pek çoğundan kurtulmuşi göremeyecekleri niş noktaları incelikleri kolayca farkedebilecek birinden destek almış olurlar.
4. Kendi hızınızda çalışmak
Coworking çalışma modeli, iş motivasyonunda gün içinde iniş çıkışlar yaşayan, konsantrasyonu örneğin home-ofice çalışmalarda çevresel şartlardan dolayı sık sık bozulan insanlar için uygun bir atmosfer yaratacaktır. Şu bir gerçek ki, ucuz bir iş hanında kiralayacağınız 6m2 bir ofis, ucuz bir çözüm olmakla beraber, iş ve işyeri arasındaki etkileşimden dolayı yaptığınız işi de ucuz görmenize, kalitesiz hissetmenize sebep olabilecek, yalnız çalışmak konsantraysonunuzu düşürebilecektir. Bu anlamda coworking çalışma alanları hem lokasyon, hem kaliteli ve yenilikçi dekorasyon hemde çok sayıda kişinin yakın bir ortamda çalışmasına, ortak dinlenme alanları kullanmasına olanak sağladığı için, kullanıcı açısından sosyal ve mesleki tatmin hem de kullanıcılar arasında bir sinerji yaratır.
5. Çalışma alanını tam anlamıyla kullanabilme
İster yeni bir iş kuran bir girişimci ister freelance hizmet veren bir serbest çalışan olun, coworking çalışma alanları, sunduğu birbirinden farklı alanlarda farklı ihtiyaçlarınıza ekonomik ve prestijli imkanalr sunacaktır. Birgünlük bir çalışma için ekonomik bir çözüm olarak geçici bir masa kiralamak, öenmli bir sunumunuz için bir topalntı salonu tutmak veya dönemsel bir proje için sadece size ait bir ofis kiralamak gibi.
6. Yalnızlıktan kaçınma.
Evde çalışmak belirli bir süre sonra bir izolasyon etkisi gösterebilir, coworking çalışma mekanları her ne kadar bağımsız ve birbirini tanımayan insanları barındırsa da, bir çalışma mekanı olmasından dolayı, bir birliktelik hissi verir. Coworking mekanlar gerçekten üretkenseniz ve talep görüyorsanız bu anlamda size yaratacağı maliyeti, katacağı çalışma verimliliği ve enerji ile telafi edecektir. Kim ne derse desin pek çok insan kartvizitinde ev adresini yazmaktan rahatsız olacaktır ki bunun müşterileriniz üzerinde yaratacağı etkiyide düşünün, bir Home-office çalışanı en azından ücretini telaffuz ettiğinde bile daha fazla pazarlığa tabi kalacak, işi sonlandırabileceği konusunda daha fazla kuşkulara sebebiyet verecektir.
Yorumlar
Yorum Gönder