8.sınıf olumlu ve olumsuz cümle test soruları

8. SINIF OLUMLU VE OLUMSUZ CÜMLE TESTİ  CÜMLELER TEST SORULARI

1. Aşağıdaki cümlelerden  hangisi,  olumlu bir  cümledir?
A) Perşembe  onu  yürüyünce görmemiştim.
B) Üstü başı kir pas içindeydi.
C) O, artık benim dostum  değil.                 
 D) Çok bekletmedin  dün  beni.

2. Aşağıdaki tümcelerden  hangisi yapıca olumlu, anlamca olumsuz bir cümledir?
A) Akşam  olduğu için göz gözü görmüyordu.
B) Bugün sokak ışıkları  da yanmıyordu.
C) Sokaklarda ne insan ne hayvan sesi vardı.
D) Yine de bu sessizlik   korkutmuyordu.

3. Aşağıdakilerden hangisi, anlamca olumsuz bir cümledir?
A) Dün onu  görmemiş değilim.                
B) Üstü başı kir   içindeydi.
C) O, benim dostum  değil.                  
D) Çok beklettin bugün beni.

4.Aşağıdaki tümcelerden  hangisi anlamına göre diğerlerinden farklıdır?

A)Benim uzun süredir aradığım dergi  bu değildi.
B)Seni aramayanı sen de aramamalısın.
C)Annemin  bana anlattıklarını anlamıyor değilim.
D)Bu durumun  sonunun böyle olacağını bilemezsin.

5. Aşağıdaki tümcelerin   hangisi biçimce olumsuz, anlamca olumludur?
A) Kasabadan  Ankara'ya gelmeyi o da istemiyor değil.
B) Gölgesine oturulacak söğüdün  dalı kesilmez.
C) Bu sorunun  çözümünü anlamış değilim.
D) Ankara'da yaşamanın güçlükleri  onu etkilemedi.

6. Aşağıdakilerin hangisinin yüklemi olumsuz olduğu halde tümcenin  anlamı olumludur?
A) Hali  bize göre daha parlak değildi.
B) Sizin paraya  ihtiyacınız olduğunu anlamaz mıyım?
C) Bütün konularda ona  yardım etmesini bekleyemeyiz.
D) Ne yaparsanız yapın bu durumda  açıklama yapmam.

7. Aşağıdaki tümcelerde  hangisi anlamca olumsuz, kurallı bir cümledir?
A) Gerçekle savaşmaya kalkan, eninde sonunda mağlup olur.
B) Eğitim  alanında yapılan yatırımlara maddi manevi destek olmalıyız.
C) Kardeşimi   ziyaret ettiğimde kardeşimin durumu pek iyi değildi.
D) Bu konuda alakam  olmadığı için konuşmaktan çekiniyorum.
8.Aşağıdaki cümlelerden hangisi, anlamca olumludur?
A)  Onu  hiç aramadın ki.
B)  Aradıklarınız burada yok.
c) Ben onu  hiç düşünmez miyim?  
D) Seni sıkan  şey, onun gelmemesiydi.


9.Aşağıdaki cümlelerin hangisi anlamca olum­suzdur?
A)Bu işi yapacağımıza ihtimal vermiyor de­ğil.
B)Adam  yöneticilik kurallarını bilme­yen biri değil.
C)Gözümde yaş, gönlümde acı yok değiL.
D) Her zaman ben onu  arayacak değilim.

CEVAP ANAHTARI
1.B
2.C
3.C
4.C
5.A
6.B
7.C
8.C
9.D


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

korkusuz kaptanlar kısa kitap özeti

yürekdede ile padişah kitabının kısa özeti

küçük lord kitabının kısa özeti