8. sınıf yan cümle test soruları ve cevapları

8. SINIF YAN CÜMLE İLE İLGİLİ TEST SORULARI
1.Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yan cümlecik kullanılmamıştır?
A)  Şiir okuyan çocuklar  beğenildi.
B)   O gün dışarıya çıkmadık.
C)   Eve gidince onu  ararım.
D)  Onu görmeyi ben de çok istiyorum.

2.Aşağıdaki cümlelerden hangisinde yan cümle yoktur?
A)  Senelerim  sırılsıklam yağmurlar giymiş.
B)   Avuttuğum düşler için bana bir gül ver.
C)   İsmini  andıkça titrerim hâlâ.
D)  Ufuk yaklaştıkça kaybolurmuş.


3..Aşağıdakilerden hangisinde yan cümle vardır?
A)Okulun  içi de dışı da yeni boyandı.
B)Onun her zaman işi başından aşkındı.
C)Elindeki çapayı yere bıraktı.

D)Bahçede dolaşan öğrenci  caddeye çıktı.



4. Aşağıdakilerden hangisinde yan cümle vardır?

A)  Siz buraya geldiğinizde saat kaçtı.
B)   Tembelliğimizden   fırsatlar da kaçtı.
C)   O konuyu düşündükçe mi uykularınız kaçtı.
D)  Vaktinde  gelemediğimizden otobüs kaçtı.



5. Aşağıdakilerden hangisinde yan cümle vardır?
A)Daima iyiden,   güzelden yana olmalıyız.
B)Doğum gününde   bir hediye almayı düşünüyorum.  
C)Çocukluk hatıraları herkes için değerlidir.
D)Masallar çocukların hayallerini süsler.

6.Aşağıdakilerden hangisinde yan cümle yoktur?
A)  Bütün gün okulda  soru hazırladım.
B)   Paraları cebinden çıkarıp,hışımla masaya fırlattı.
C)   Cevaplarını  verdiğiniz soruların listesini yapınız.
D)  Bu, ailede herkesi şaşırtan bir tutumdur.


7.Aşağıdaki cümlelerden hangisinde yan cümle özne görevindedir?
A)  Sabah saat 8’den beri çalışıyorum.
B)   Açtığı kalemin ucu bitinceye kadar yazdı.
C)   Açlığımı giderecek bir şeyler yemem gerekiyor.
D)  Okuduğum gazeteleri  atmayıp biriktiririm.

8.Aşağıdaki cümlelerden hangisinde yan cümle özne görevindedir?

A)  Okula  giderken arkadaşımı gördüm.
B)   Ayağını yorganına göre uzat.
C)   İşleyen demir ışıldar.
D)  Beni görünce hızla arka  sokağa saptılar.


9.Aşağıdakilerden hangisinde yan cümle vardır?
A)  Bebek  uyuyunca odadan çıktı.
B)   Elini cebine soktu,mendilini çıkardı.
C)   Suyu getirdi,   kafasına dikti.
D)  Biraz çalıştı, yoruldu, hemen yattı.


10.           Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yan cümle zarf tümleci görevinde değildir?

A)Güneş ufuktan kaybolurken sen geldin aklıma.
B)Kızarmış yağ  kokusu ortalığı sarmıştı.
C)Konuşurken yüzüme bakmalısın.
D)El elin eşeğini ıslık çalarak arar.

11.Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yan cümle nesne görevindedir?

A)Zihnim  almıyor bu kadar erkenden aramızdan ayrılmanı.
B)Olanlardan sonra adamın  keyfi yerindeydi.
C)Oldukça dardı yeni yapılan evin odaları.
D)Gün geçtikçe onu  daha çok özlüyorum.

CEVAP ANAHTARI
1.B
2.A
3.D
4.C
5.B
6.A
7.C
8.C
9.A
10.B
11.A



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

korkusuz kaptanlar kısa kitap özeti

yürekdede ile padişah kitabının kısa özeti

küçük lord kitabının kısa özeti