kitap en iyi dosttur ana duygusunu işleyen şiir yazınız

KİTAP EN İYİ DOSTTUR ANA DUYGUSUNU İŞLEYEN ŞİİR YAZINIZ
BAŞLIK: KİTAPLARLA YAŞAMAK
Bilgi istersen beni bul
Benim sana en güzel yol.
Al beni koy başucuna
Gelsin tüm bilgiler avucuna

Sen bana doğru yol gösterirsin
İyiyi güzeli sevdirirsin
Hayatı bana anlatırsın
Benim en iyi dostum kitap

ŞİİR 2:
KİTAP
İnsana yararı  birçok
Kitaptan iyi bir şey yok
Öykü masal ve şiir
Yazılmış bizler için hepsi
Atasözü ve bilmece
Okurum hep  gündüz gece
Küçük olsa da yaşım
Bilgi ile dolar başım
Kitabımı eskitmem
Kirletmem, yere atmam
Onları ben koruyorum
Çünkü onları çok seviyorum

ŞİİR 3:
KİTAPLAR

İçi hep  bilgi doludur, 
Kafamızın süsüdür, 
Hep bitirelim  kitapları, 
Adam olmanın yoludur. 
  
Yolun aydınlığını, 
Kitaplar hissettirir  bize, 
İçimizin karanlığını, 
Atarak, bizi çıkarır düze. 
  
Hediyeniz hep kitap olsun, 
Kafalara bilgi dolsun, 
Kitapları ezip, bozmayalım, 
Nesilden nesile  kalsın. 
  
Okuyan ulus  yükselir, 
Biz de okuyarak yükselelim, 
Atatürk'ün isteği bu, 
Ulusça  geri kalmayalım.


KİTAPLARIN FAYDALARI

Ne para pul ne yaşam yeter
Tüm dünyayı dolaşmaya
Kitaplarla çalışırız,
O yerlere ulaşmaya

Bizden önce gelenler ,
Neler yapmış bilir miydik?
Kitaplara geçmeseydi,
Biz  onlardan geriydik
İyi kitap, iyi dosttur
Her zaman bize arkadaştır
Hem hoşça vakit geçirtir,
Hem de bilgimiz   artar.
KİTAPLARI SEVEN ÇOCUK

Paramdan  artırarak,
Resimli bir kitap aldım.
Bir köşeye çekilerek,
Onu okumaya daldım.
Böyle böyle artacak ,
Dolabımda kitaplarım.
Boş yerlere gitmeyecek
Elimdeki paralarım .
Temiz temiz tutacağım,
Hep ona  bakacağım.
Kitaplardan yararlanıp,
Hep  bilgili olacağım


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

korkusuz kaptanlar kısa kitap özeti

yürekdede ile padişah kitabının kısa özeti

küçük lord kitabının kısa özeti