dönüşlü fiillere 50 örnek

DÖNÜŞLÜ FİİLE ÖRNEK CÜMLELER 50 TANE
 1.Okan  öylediğin sözlere çok kırılmış. 
2.Mehtap  konferansta oldukça sıkıldı.
3.Sınıfı  geçtiğini öğrenince çok sevindi.
4.Kızlar süslendi; erkekler  
güzelce giyindi.
5.Amcam  her fırsatta çocuklarının başarısıyla övünürdü.
6.Gideceğimi haber vermediğim için çok  kırılmış.
7.Kardeşim gömleğine  sıcak su dökülünce hemen soyundu.
8.Ahmet  babasının kollarına atıldı.
9.Genç adam  camın önünden çekildi.
 10.Sakine  düğüne giderken süslendi.
11.Sınavı kazandığımı öğrenince  çok sevindim.
12.Babam , karnemdeki kırıklar nedeniyle çok üzül
13.İçeridekiler  dünden beri uyuz gibi kaşınıyorlar
14.Dayım , uzun yıllar çalıştığı işyerinden ayrıldı.
15.İşi  kazandığımı duyunca çok sevindim.
16.Mehtap , uzun yıllar çalıştığı iş yerinden ayrıldı.
17.Depremi  duyunca hemen telefona sarıldı.
18.Prova zamanı  yaklaşınca elbiselerini giyindi.
19.Sarsıntıyı duyunca hemen bana  sarıldı.
20.Sınav  saati yaklaşınca elbiselerini giyindi.
21.Komşusu  her zaman madalyasıyla övünürdü.
22.Şuayip  hep kendisiyle övünüyor.
23.Sınavı  beklerken çok heyecanlandım.

24.Akşama  doğru hava açıldı.
25.Havalar ısınınca   çözüldü. 
26.Asayiş  polisini görünce adam tuttu.
27.Aldığım haplarla  biraz daha iyileştim.
28.Kırılan masayı  tamir edilince çok sevindim.
29.Hacer , düğünde en sevdiği pembe elbisesini giyindi.
30.Amcam  pazara gitmek üzere yanımızdan ayrıldı.
31.Fazla su  içinde yemekten önce tıkandı.
32.O an  pek içlendim.
33.Beni  görünce adam tuttu.
34.Az sonra  sakinleşir. 
35.Dayısı  her zaman madalyasıyla övünürdü.
36.İki yıllık eşinden tek oturumda  boşandı.
37.Spora gittiği günden beri hep iyi  beslendi.
38.Sakin    itfaiyeye 
haber vermek için telefona sarıldı.
39.Kadir , eve gider gitmez yıkandı.
40.Atilla , aynanın karşısında saatlerce taran
41.Bulutlar  tepelere doğru çekildi.
42.Sıcaklardan dolayı okyanusun  suyu çekildi.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

korkusuz kaptanlar kısa kitap özeti

yürekdede ile padişah kitabının kısa özeti

küçük lord kitabının kısa özeti