yunus emre dünyaya geldiği yer yaşadığı yıllar aldığı eğitim eserleri

Anadolu’nun Türkleşmesinde eser, düşünce ve yetiştirdikleri öğrencileri ile katkıda bulunmuş, Yunus Emre, Hacı Bektaş Veli, Mevlana Celaleddin Rumi, Ahi Evran, Âşık Paşa gibi şahsiyetlerden birini seçerek hakkında araştırma yapınız. Araştırma sonuçlarını aşağıda yer alan bölümlere yazınız.

Hayatını araştırdığım kişi:  YUNUS EMRE
Dünyaya geldiği yer: Doğduğu yer  ile ilgili bilgiler kesin olmamakla beraber   Eskişehir'in Mihalıççık ilçesine bağlı Sarıköy veya  Karaman  ‘ da doğduğu düşünülüyor. 
Anadolu’da yaşamını geçirdiği yer ya da yerler:  Anadolu'nun doğusuna, İran ve Azerbaycan'a seyehatlar  yapmıştır. Kayseri, Sivas, Nahçıvan, Tebriz, Maraş, Şiraz, Şam gibi ilim  merkezlerine gitmiş, buralarda   fikirlerini yaymaya çalışmıştır.
 Yaşadığı yıllar:  1241? -1324?
Vefat ettiği yer:  Kesin olarak bilinmiyor.
Aldığı eğitim: Yunus, iyi bir medrese eğitimi almış, çok iyi derecede Arapça ve Farsça öğrenmiş olmalıdır. Ayrıca dini bilgi alanında da kendini çok geliştirmiş biridir.


 Eserleri: Divan'ı ve Risâletü'n-Nushiyye adlı  bir mesnevisi vardır. 
Şiir, yazı ve sözlerinden örnekler

ŞİİRLERİNDEN ÖRNEKLER:
TAŞTIN YİNE DELİ GÖNÜL

Taştın yine deli gönül
Sular gibi çağlar mısın
Aktın yine kanlı yaşım
Yollarımı bağlar mısın

Nidem elim ermez yâre
Bulunmaz derdime çare
Oldum ilimden avare
Beni bunda eğler misin

Yavı kıldım ben yoldaşı
Onulmaz bağrımın başı
Gözlerimin kanlı yaşı
Irmağ olup çağlar mısın

Ben toprak oldum yolunda
Sen aşırı gözetirsin
Şu karşıma göğüs geren
Taş bağırlı dağlar mısın

Harami gibi yoluma
Aykırı inen karlı dağ
Ben yârimden ayrı düştüm
Sen yolumu bağlar mısın

Karlı dağların başında
Salkım salkım olan bulut
Saçın çözüp benim içün
Yaşın yaşın ağlar mısın

Esridi Yunus'un canı
Yoldayım illerim kanı
Yunus düşte gördü seni
Sayru musun  sağlar mısın

DOLAP


Dolap niçün inilersin
Derdim vardır inilerim
Ben Mevla'ya aşık oldum
Anın için inilerim

Benim adım dertli dolap
Suyum akar yalap yalap
Böyle emreylemiş Çalap
Derdim vardır inilerim

Beni bir dağda buldular
Kolum kanadım yoldular
Dolaba layık gördüler
Derdim vardır inilerim

Ben bir dağın ağacıyım
Ne tatlıyım ne acıyım
Ben Mevlaya duacıyım
Derdim vardır inilerim

Dağdan kestiler hezenim
Bozuldu türlü düzenim
Ben bir usanmaz ozanım
Derdim vardır inilerim

Dülgerler beni yondu
Her azam yerine kondu
Bu iniltim Haktan geldi
Derdim vardır inilerim

Suyum alçaktan çekerim
Dönüp yükseğe dökerim
Görün ben neler çekerim
Derdim vardır inilerim

Yunus bunda gelen gülmez
Kişi muradına ermez
Bu fanide kimse kalmaz
Derdim vardır inilerim

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

korkusuz kaptanlar kısa kitap özeti

yürekdede ile padişah kitabının kısa özeti

küçük lord kitabının kısa özeti