yönetim,hukuk,eğitim,kadın hakları,ekonomi alanında atatürk öncesi ve sonrası durum nedir

YÖNETİM , HUKUK , EĞİTİM , KADIN HAKLARI , EKONOMİ ALANINDA ATATÜRK ÖNCESİ VE ATATÜRK SONRASI DURUM

NOT:Bu konuyla ilgili bilgiler aşağıda tek tek sıralanmıştır.

YÖNETİM ATATÜRK ÖNCESİ DURUM
Atatürk öncesinde halkın seçme ve seçilme özgürlüğü olmadığı için halk kendini yönetecek kimseleri seçemiyordu. Padişahlık sistemi vardı. Babadan oğla geçiyordu.

YÖNETİM ATATÜRK SONRASI DURUM
Atatürk ile birlikte Cumhuriyetin ilanı ile birlikte halk kendini yönetecek kişileri kendisi seçmiştir. TBMM açılarak halkın yönetimde söz sahibi olması sağlandı.

HUKUK  ATATÜRK ÖNCESİ DURUM
Atatürk öncesi hukuk alanında da birlik yoktu. Bazı zamanlar şeriat hukuku uygulanıyordu.

HUKUK ATATÜRK SONRASI DURUM
Modern hukuk sistemine geçildi.

EĞİTİM ATATÜRK ÖNCESİ DURUM
Atatürk öncesi eğitim alanında belli bir birlik yoktu. Ülkede faaliyet gösteren birbiriyle bağımsız bir yığın okul vardır. Okul sayısı oldukça  yetersizdi.

EĞİTİM ATATÜRK SONRASI DURUM
Tevhid-i Tedrisat Kanunu çıkarılarak eğitim alanında birlik sağlandı. Karma eğitime geçildi. Birçok yeni okul açıldı. Yurt dışında alanında uzman kişiler getirildi.

KADIN HAKLARI ATATÜRK ÖNCESİ DURUM
Kadınları seçme ve seçilme hakkı yoktu. Devlet dairesinde çalışamıyordu. Mirasta söz hakları yoktu. Boşanma hakları yoktu.

KADIN HAKLARI ATATÜRK SONRASI DURUM
Seçme ve seçilme hakkı kazandılar.  Her türlü hak bakımından erkelerle eşit hale geldiler.

EKONOMİ ATATÜRK ÖNCESİ DURUM
Atatürk öncesi belli bir ekonomik sistemden söz edilemez. Önemli ekonomik işler yabancıların elinde idi.

EKONOMİ ATATÜRK SONRASI DURUM

Milli bir  ekonomi politikası izlendi. Yurt dışından uzmanlar getirildi ülkeye.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

korkusuz kaptanlar kısa kitap özeti

yürekdede ile padişah kitabının kısa özeti

küçük lord kitabının kısa özeti