arasöz nedir arasözle ilgili örnek cümleler

ARA SÖZ NEDİR ? ARA SÖZLE İLGİLİ ÖRNEK CÜMLELER
Ara söz  işlev olarak bir cümle içinde   açıklama gerektiren bir durum  için kullanılan  ya da asıl konu ile alakalı  olmayıp   cümlenin ya da  konunun arasında söylenen    sözdür.Ara söz bir cümlede herhangi bir öğenin açıklayıcısı olabildiği gibi bu öğeden bağımsız da olabilir. Bu konuyla ilgili aşağıdaki örnekleri inceleyebilirsiniz:


ARA SÖZLE İLGİLİ ÖRNEK CÜMLELER:

1.Annem  beni bu konuda  – bunu asla unutamam-  şiddetle karşılık ver  diye uyarmıştı.

2.Ömer Seyfettin,  büyük yazar ,  edebiyatımızda hikaye tarzı geliştirecek kadar güçlü bir hikayecidir.

3.O. Veli     çığır açan şiir tarzı oluşturan – serbest şiir-  önemli bir  şairdir.

4. Altın  Portakal Festivali  , geçen  yıllarda da katılmıştım,  , bu yıl şölene dönüştü.”

5.Ahmet  , en iyi arkadaşım, bağlama çalmayı öğreniyor.

6.Veli  Bey, karşı komşumuz, sitemizin girişine çiçekler dikmiş.

7.Ruhumu oynatan  şarkı, Mühür Gözlüm, radyoda çalıyor. 

8.Bir akşam  –çoktan unutmuşsundur– burada saatlerce konuşmuştuk.  

9.Sivas ’taki evlerine, çok özledikleri yere, dönmek istiyorlardı. 

10.Yaşlı kadın  onu, kara kuru çocuğu, ağlayarak göğsüne bastırdı. 

11• Bu mücadelenin sonunda –adım gibi eminim– bizim millet  kazanacak

12• O köy  –çocukluğumun geçtiği yer– çok büyük bir yerdi. 

13• Necip Fazıl, edebiyatımızın mistik şairi, Eyüp’te anıldı. 

14• Amcam  –o da mühendisti– beni yanına alacaktı. 

15• Özlemini çektiği yere, kasabaya , gidecekti. 

16• Bu hediyeyi dedeme , ilk öğretmenime, aldım. 

17• Kitap okuyanlardan biri, öğretmen Ahmet  Bey, ağır ağır yerinden kalktı. 

18. Canından çok sevdiğini, babasını , dün kaybetti. 

19.• Bu olaydan sonra, sen de anlayacaksın, bunlarla  ilişkimi kesmiştim

20.Sahilleri, âşıkların sığınağı olan yerleri, çok özledim. 

21• Siz, kim ne derse desin, buna  çok çalışın. 

22• Veli  de –çoğu gibi– beni yalnız bıraktı. 

23• Dün akşama doğru, saat altı gibi, bize geldi. 

24• Bu olaydan sonra, hatırlarsın, onlarla ilişkimi kesmiştim

25• Fatma , gözlükleri çok yakışırdı, o kadar canayakındı ki hiç anlatamam. 

26• Bir kadın  –nur yüzlü bir kadın– elimi tutarak yüzüme baktı. 

27• Başımın ağrısı bu mevsimde  –sıcaklardan olmalı– daha da artar. 

28• La Fontaine, unutulmaz fablcı, yapıtlarında hayatını yansıtmıştır.  • 

29.Yarın, Ramazan Bayramı’nın ilk günü, İstanbul’a gideceğiz. 


30• Cihan yırtılsa, emin ol, bu cephe sarsılmaz. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

korkusuz kaptanlar kısa kitap özeti

yürekdede ile padişah kitabının kısa özeti

küçük lord kitabının kısa özeti