8.sınıf cümlede vurgu testi ve cevap anahtarı

8.SINIF CÜMLEDE VURGU TESTİ VE CEVAP ANAHTARI

1. Aşağıdakilerin hangisinde vurgu , zaman kavramı üzerindedir?
A)     Gül, yarın akşam uçakla Adana’ya gidecek.
B)      Yarın akşam uçakla  Adana’ya Gül gidecek.
C)      Gül, Adana’ya uçakla yarın akşam gidecek.
D)     Gül, yarın Adana’ya akşam  uçakla gidecek.

2. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde vurgu, zaman kavramı üzerindedir?
A)     Mehmet, yarın sabah uçakla İzmir’e gidecek.
B)      Yarın sabah uçakla İzmir’e Mehmet gidecek.
C)      Mehmet, İzmir’e uçakla yarın sabah gidecek.
D)     Mehmet,İzmir’e yarın sabah uçakla gidecek.

3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde vurgu, dolaylı tümleç üzerindedir?
A)     Yarın oraya  seninle birlikte ben de geleceğim.
B)      Yarın ben de seninle birlikte oraya  geleceğim.
C)      Oraya  yarın be de seninle birlikte geleceğim.
D)     Ben de oraya  seninle birlikte yarın geleceğim.

4. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde vurgu, zaman kavramı üzerindedir?
A.Mehmet, yarın sabah uçakla İzmir’e gidecek.
B.Yarın sabah uçakla İzmir’e Mehmet gidecek.
C.Mehmet, İzmir’e uçakla yarın sabah gidecek.
D.Mehmet,İzmir’e yarın sabah uçakla gidecek.

5. . Aşağıdaki cümlelerin hangisinde vurgu,  zaman kavramı üzerindedir?
A)     Az önce ben, o kitabı amcama  verdim.
B)      O kitabı amcama  az önce ben verdim.
C)      Ben, o kitabı amcama  az önce verdim.
D)     Amcama  az önce ben o kitabı verdim.

6. .Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “nesne” cümlenin en önemli öğesi durumundadır?
A)     Kaptan, geminin girişinde  yolcuları saygıyla karşıladı.
B)      Geminin girişinde  yolcuları saygıyla kaptan karşıladı.
C)      Kaptan geminin girişinde  saygıyla yolcuları karşıladı.
D)     Kaptan, yolcuları saygıyla geminin girişinde  karşıladı.

7. . Aşağıdaki cümlelerin hangisinde özne, vurgulanan öğe durumundadır?
A)     Ağaçlar, renkli giysilerini birer birer  giyiniyorlar.
B)      Bu adamlar  hep gelecek için çırpınıyorlar.
C)      Saçlarımı, öğrenciler için verdiğim emek beyazlattı.
D)     Sinema  kültürü çağımızda uygarlığın bir ölçüsüdür.

8. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde yüklem vurgulanmıştır?
A)     Ben yüz vermeyince hemen oradan  ayrıldı.
B)      Parçaladı gördüklerim ciğerimi.
C)      Dil uzatmakta iyidir.
D)     Telefonda”Cicim ayı bitti.”dedi.

9. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde dolaylı tümleç en önemli öğedir?
A)     Seninle ilk kez orada  karşılaştık.
B)      Bahçenin önündeki boşlukta ansızın  bir patlama oldu.
C)      Yüzmeyi öğrenmediğime çok üzülüyorum.
D)     Küçüklük  yıllarımı özlemle anıyorum.

10. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde”yer”kavramı daha çok vurgulanmıştır?

A)     Onlar , sabahtan beri çalışıyorlardı.
B)      Her hafta sonu kasabaya  giderdik.
C)      Kaybolan ehliyetimi o  bulmuş.
D)     İki  saattir çalışma masasını düzenliyor.

11. hangisinde yüklem vurgulanmıştır.?

A)     Evlat  sevgisi en kutsal sevgidir.
B)      Beklenen adam  nihayet geldi.
C)      Okuma alışkanlığı bende de başladı.
D)     Ev sahibi pencereyi  açtı.


12.Aşağıdaki cümlelerden hangisinde vurgu, nesne olan sözcük üzerindedir?

A)     Amcam , doktoru dün yolda görmüş.
B)      Dün yolda amcam  doktoru görmüş.
C)      Amcam , doktoru yolda dün görmüş.
D)     Doktoru  dün yolda amcam  görmüş.

13. .Aşağıdaki cümlelerin hangisinde özne vurgulanmıştır?
A)     Bu soruyu yalnız  öğretmen çözer.
B)      Bütün   Mustafa’yı konuştuk.
C)      Bunu bir de Ayşe  Hanım’a sorun.
D)     Haksız eleştiriler onu kızdırıyordu.

14.Hangisinde nesne vurgulanmıştır?
A)     Çocuk , kış boyunca sık sık hastalandı.
B)      Yaşlı  adam, bastonuna dayanarak yürüyor.
C)      Ormanda ağaçların altına   uzandı.
D)     Bugün yapılacak Türkçe  yazılısını iptal edilmiş.


CEVAP ANAHTARI
1.C
2.C
3.B
4.C
5.C
6.C
7.C
8.B
9.A
10.B
11.A
12.B
13.A
14.D



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

korkusuz kaptanlar kısa kitap özeti

yürekdede ile padişah kitabının kısa özeti

küçük lord kitabının kısa özeti