E-Ticaret Sitesi Tasarımında Gereklilikler
E-Ticaret siteleri diğer sitelerden farklı olarak, ürün odaklı siteler olduğu için, tasarım
öncesinde ve tasarım aşamasında kurumsal sitelerdekine ek olarak farklı gereklilikler ihtiva
ederler.
Marka kimliğinin yanı sıra sitede yer alacak ürünler ile bilgiler, aksiyon (Vitrin, ürün detay, sepet ve ödeme) sayfalarındaki yerleşim ve stil, önceden belirlenerek düz bir hat üzerinde ilerlenmelidir. Öte yandan E-Ticaret sitesinin türüne göre, özgün bir stilin tasarım öncesinde
belirlenmesi de başka bir gerekliliktir. Farklı ürün gamlarında, farklı kullanıcı türlerine (Cinsiyet, Lokasyon, Yaş v.b) hizmet veren e-ticaret siteleri, tasarımlarında bu detayın üzerine gitmeli ve görsel olarak sitelerinde yansıtmalıdırlar.
“İletişim, hem toplumun hem de elektronik ticaretin kalbidir.”
Meg Whitman Başkan - CEO Hewlett-Packard
E-Ticaret sitesi dendiğinde her zaman akla kalabalık ve karmaşık kutular, kocaman satın al ve sepet butonları gelmemeli...
Hasan Yalçıın'ın Modern Web Tasarıımı isimli E-Kitabından alıntıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder