ÇİN YENİ E-TİCARET YÖNETMELİĞİ
Çin'de online ticaret siteleri üzerinden satın alınan yurtdışı orijinli ürünlerin parasal değeri 2010 yılından 2015 yılına kadar %63 artarak 638 milyar yuan'a (98 milyar dolar) ulaştı ve Çin'in toplam online perakende satışlarının %17'sini oluşturdu. Yeni Tarife Politikası: Çin hükümeti, 8 eylül 2016'da yürürlüğe giren ve e-ticaret yoluyla ithal edilen ürünler ve fiziksel olarak sınır ötesi mallar için geçerli olan yeni bir tarife politikası yürürlüğe koydu. Daha önce sadece toptan alım yapan ticari firmalara uygulanan vergilerin pek çoğu perakende alışveriş yapan Çin’li vatandaşlarada uygulanmaya başlandı. (www.ihracat.co) Bunun yanında halihazırda %10 vergi ödenerek ithalatı yapılabilen ürünlerin %70’inin vergileri %15’e çıkarıldı. Örneğin, aşağıdaki kalemler %10'dan %15'e yükseldi: Yiyecek ve içecekler, Bazı elektronik ürünler, Altın ve gümüş, Mobilya. Giysi ve aksesuarlarda vergiler % 20'den %30'a yükseldi. Bazı alkol, tütün ve kozmetik ürünlerin