Kayıtlar

İHRACATTA FİYATLANDIRMA

Resim
İhraç Fiyatının Belirlenmesinde Etkili Olan Maliyet Unsurları Nelerdir? Maliyet ve fiyatlandırma temelde ayrı işlemler olmakla birlikte, Üretim ve pazarlamanın kar ile neticelenmesi için birlikte değerlendirilmesi gereken unsurlardır. Maliyet; mevcut Üretim koşulları altında ürünün Üretimi için harcanan para iken, fiyatlandırma; mevcut piyasa koşullarında ürünün satışından elde edilen paradır. Bir İhracat İşleminde Maliyet Akış Şeması Üretim maliyeti, üretim için harcanan emek, malzeme ve yanısıra işletme giderlerini kapsar. Ayrıca, ihracat söz konusu olduğunda yurtdışı pazarlama, navlun ve sigorta giderleri de maliyete ek kalemler olarak eklenmelidir. İhraç Fiyatı: I. F (üretim) + F (kâr marjı) = Teslim Fiyatı II. F (teslim fiyatı) + F (ulaşım) + F (depolama) + F(Banka masrafları) + F(sigorta) + F(dağıtım) = F(ihraç pazarındaki fiyat) Üretim miktarının artışından bağımsız olarak her işletmenin üstlenmek zorunda olduğu kira, amortisman, işletme giderleri gibi maliyetler sabit maliyetl

İHRACAT FAYDALI LİNKLER

Resim
İHRACAT FAYDALI LİNKLER BAŞLICA BAKANLIKLAR ·            Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı   http://www.calisma.gov.tr/ ·            Çevre ve Orman Bakanlığı   http://www.cevreorman.gov.tr/ ·            Dışişleri Bakanlığı   http://www.mfa.gov.tr/ ·            İçişleri Bakanlığı   http://www.icisleri.gov.tr/ ·            Maliye Bakanlığı   http://www.maliye.gov.tr/ ·            Milli Savunma Bakanlığı   http://www.msb.gov.tr/ ·            Sağlık Bakanlığı   http://www.saglik.gov.tr/ ·            Sanayi ve Ticaret Bakanlığı   http://www.sanayi.gov.tr/ ·            Tarım ve Köyişleri Bakanlığı http://www.tarim.gov.tr/ ·            Tarım ve Köyişleri Bakanlığı KKGM   http://www.kkgm.gov.tr/ ·            Ulaştırma Bakanlığı   http://www.ubak.gov.tr/ ·            Ekonomi Bakanlığı   http://www.ekonomi.gov.tr/ ·            Gümrük ve Ticaret Bakanlığı   http://www.gtb.gov.tr/ ·            Kalkınma Bakanlığı   http://www.kalkinma.gov.tr/ BAŞLICA İHRACATÇI BİRLİKLERİ ·            Akdeniz İh

ULUSLARARASI PAZARDA HEDEF FİYAT BELİRLENMESİ

Resim
Uluslararası pazarlarda doğru fiyat belirlemek, pek çok iç ve dış etken göz önüne alınarak belirlemek gerektiğinden hassas ve hayati bir konudur. Bu etkenler; tüketici davranışları, rekabet durumu, firmanın kendi maliyet yapısı ve kar hedefleri hükümetlerin ekonomi uygulamalarıdır. Döviz kuru dalgalanmaları da bu faktörlere eklendiğinde fiyatlandırma işi, firmalar için sürekli gözden geçirilmesi ve takip edilmesi gereken bir iş halini almaktadır. Fiyatlandırma kararının pazarlama karmasının diğer elemanları ile etkileşim içinde olması her daim dikkate alınması gereken bir husustur. Buna göre fiyatlandırma kararında belirleyici rol oynayan firma hedefleri, maliyetler (üretim, ulaştırma, pazarlama maliyetleri), talep, rekabet, hükümet politikaları, gümrük vergileri ve diğer vergiler, enflasyon, üretim hattı gibi unsurların yanında dağıtım kanalları, ürün özellikleri, tanıtım ve tutundurma çalışmaları gibi pazarlama karması elemanları da dikkate alınmalıdır. En uygun ihraç fiyatının belir