DROP SHIPPING - STOKSUZ SATIŞ YÖNTEMİ İLE E-TİCARET
Drop Shipping yani stoksuz satış, özellikle internet üzerinden pazarlama yöntemlerine aşina yeni girişimciler için oldukça popüler bir iş modeli. Satacağınız ürünleri stokta tutmanız gerekmediğinden özellikle bütçesi sınırlı yatırımcılar için ticarete başlamanın en akıllıca yolu.
Drop Shipping nedir ( Stoksuz satış nedir )
Stoksuz satış, internet siteniz üzerinden satış ilanı yayınladığınız ürünlerin tedariğini, ürünleri sattıktan sonra gerçekleştirmeniz anlamına gelir. Bu yalnızca operasyonel maliyetleri düşürmekle kalmaz, aynı zamanda tüm çabanızı pazarlama ve müşteri geliştirmeye harcamanız için fırsat yaratır.
Perakende devleriyle rekabet edebilecek bir işe başlamaya hazırsanız ve sınırlı bir bütçeyle bunu yapacaksanız, iş modeli ve satış sisteminizi kurarken her noktaya dikkat etmenizi ve hem satış hemde tedarik süreçleri için çok sıkı çalışmanız gerektiği anlamına gelir.
Drop Shipping nasıl yapılır ( Stoksuz satış nasıl yapılır )
Drop Shipping yöntemiyle çalışan firmalar stok tutmaz. tedarikçilerinden listelediği ürünleri kendi sitesi ve katalogları üzerinden satar. Müşterilerinden gelen siparişleri tedarikçi firmaya yönlendirerek, ürünlerin tedarikçinin deposundan direk müşteriye kargo yapılması ya da önce kendi deposuna ulaştırıp müşteriye göndermek üzerine kurulu bir sistemdir.
Drop Shipping işi kurarken dikkat edilmesi gereken adımlar
1. Ne satacaksınız? Ürün Gruplarının Belirlenmesi
a. Potansiyel Ürün grupları belirleyin
Eğer niş bir ürün üzerine odaklanmıyorsanız, çok satan, çok talep edilen, alıcı kitlesi geniş ürün gruplarını belirleyin. Muhtemelen bu ürün gruplarında rakiplerinizde çok sayıda olacaktır dolayısıyla, stoksuz satışın getirdiği düşük bütçeyle rekabet şansını, bütçenizin önemli bölümünü ve enerjinizi reklam ve pazarlamaya harcayarak değerlendirin
b. Nadir bulunan ürünler, Niş ürünler
Eğer sınırlı bir kitleye ürün satacaksanız, az bulunan ürünleri pazarlayacaksanız. Veya ürün yelpazenizin bir bölümü bu ürünleri içeriyorsa, bu ürünleri talep etme ihtimali olan müşteri kitlesi üzerinde ciddi bir beğeni ve talep yaratmanız gerekmekte. Unutmayın ki niş ürünlerin satışı gerçekten bu ürünler üzerine uzman ve deneyimli satışçıların becerebileceği bir alandır. Bu konuda kendi bilgi ve deneyimlerinizi doğru tartın.
c. Kar marjları, yüksek segmentli ürünler
Bazı ürünler düşük kar marjlarına sahiptir ancak sürümden kazandırabilir. Eğer 1O USD lik bir ürünle 100 USD lik bir ürünü satmak için aynı çabayı gösteriyorsanız ve satış adetlerine birbirine yakınsa burda birşeyler yanlış dmeektir.
Yüksek kar marjı olan, yüksek fiyat segmentinde ürünler her satıcı için caziptir. Bu tip ürünlerin satışında stok maliyetinin olmaması açısından drop shipping yöntemi ile satış yapan satıcıların ciddi avantajı var. Tüketiciler yüksek fiyat segmentli ürünlerde çoğunlukla popüler ve güvenilir satıcılara yönelir çünkü maliyet arttıça riskte artmaktadır.
Bu noktada fiyat rekabetinden ziyade güvenilirlik, tanınırlık ön plana çıkar. Bu tip ürünler satacaksanız, reklam, sevkiyat, müşteri hizmetleri dahil her konuda titiz ve müşteri kazanmak için ciddi bir zaman gerektiğinden sabırlı olmalısınız.
d. Yeni ürünler
İnsanların fiziki mağazalarda bulmakta zorluk çekeceği ürünleri araştırın, yurtdışında yeni geliştirilen ürünleri sürekli takip edin ve bunların ülkenizde satılabilme ihtimalini ve nasıl satılacağını belirleyin. Bu noktada yurtdışı tedarikçiler üzerinden drop shipping yapacaksanız, ürünlerin kargo maliyetlerini, teslimat sürelerini hesaplayın. Yurtdışından tedairk edilecek ürünlerin gümrükte sorun yaşaması ihtimaline karşın işin prosedürünü öğrneşin, gümrük mevzuatını sürekli takip edin
2. Kargo maliyeti
Kargo maliyetleri, sorunsuz ve hızlı teslimat, online ticaret yapan firmalar arasında ciddi bir rekabet unsurudur. Bu noktada kargo anlaşmalarınız ve kargo tedarikçi seçimleriniz çok önemlidir. Eğer kargo maliyetlerini, mal tedarikçiniz yani ürününü sattığınız firma karşılıyorsa bu bir avantaj yaratabilir.
3. Kendi markanızı yaratın
Bu tavsiyeyi işi bir adım öteye taşımak olarak değerlendirin. Yeniden paketlemeye ve markalamaya uygun ürünler için markalı satış yapabilirsiniz. Bu noktada stoksuz satışınızı yaptığınız ürünün tedarikçiden temini, yeniden etiketleme ve paketleme işlemleri ve daha sonra alıcıya gönderimi sürecini hem maliyet hem zaman açısından iyi ölçün. Kendi markanızın olması uzun vadede rakiplerinizden farklı fiyat politikası geliştirmenizi ve markanıza sadık müşteri kitlesi oluşturabilmenizi sağlayabilir ancak markalı satışın drop shipping ile yapılması hem zor hem risklidir.
4. İnternette tanınır olmak, e-pazarlama faliyetleri
Satış sitenize müşteri çekmek, internet üzerinden reklam yapmak ve bookmark edilecek bir site oluşturmak için neler yapılabilir? Bu konuda güncel gelişmeleri takip edin, internet reklamcılığı ve site online alışveriş siteleri üzerine uzman firma ve kişilerden destek alın.
Müşterilerin hangi anahtar kelimelerle ürün aradığını belirleyin. İnsanlar ürününüzü aktif olarak arıyorlar. Potansiyel nişinizle ilgili bazı genel arama terimlerini kontrol etmek için Google'ın Anahtar Kelime Planlayıcı'yı ve Trendleri kullanın. Eğer satmayı planladığınız şeyi kimse aramazsa, başlamadan kaybetmiş olursunuz. Ürünlerinizi ve sitenizi tanıtmak için mümkünse profesyonellerle çalışın. Sosyal medya kanallarını etkin kullanın, e-posta pazarlama gibi klasik yöntemelride ihmal etmeyin.
5. Rekabet araştırması yapmak
Unutmayın, diğer drop shipping yapan rakiplerinizin yanısıra halihazırda online alışveriş konusunda marka olmayı başarmış büyük toptancılarlada rekabet etmeniz gerekebilir. Pek çok drop shipping girişimcisi başlangıçta bu noktayı yanlış değerlendirir ve büyük rakiplerin ilgi göstermediği ürünleri araştırıp bunları satmaya çalışır. Unutmayın bu durum o ürünlere talep olmadığınında bir göstergesidir.
Bir ürünün satışının cazip olmamasında yüksek nakliye maliyetleri, tedarikçi ve imalat sorunları veya zayıf kar marjları gibi pekçok sebep olabilir. Rekabet gücüne sahip ürünler arayın, çünkü bu yüksek bir talep olduğunu ve işletme modelinin sürdürülebilir olduğunu gösteren bir işarettir.
6. Güvenilir tedarikçiler seçin
Yanlış tedarikçiyle işbirliği yapmak işinizi mahvedebilir, bu nedenle bu adımda acele etmemeniz önemlidir. Tedarikçi seçiminde, tedarikçinizin ürünlerinin fiyat kalite dengesi, size sunduğu ürün yelpazesinin geniş ve güncel olması. Stok bilgilerinin her daim güncel olması, hızlı ve sorunsuz sevkiyat yapması, ürün iadeleri müşteri şikayetleri gibi konularda önceden bir mutabakat yapmış olmanız son derece önemli konulardır. Tedarikçilerle çalışma şartlarınızın sözleşmeyle belirlenmiş olması ve yaptırımlar içermesi önemlidir.
7. Diğer Stoksuz satış yapan firmaların tecrübelerinden yararlanmak
Halihazırda bu şekilde iş yapan firmalar ve sistemleri hakkında bilgi toplamya çalışın. Firmalar hakkında şikayet sitelerine yazılanları, blog yazılarını, forumlarda bu firmalar ve ürünler hakkında bahsedilenleri araştırın. İş dünyası ve teknoloji bloglarından Drop Shipping ile pek çok kaynak var araştırın. Tüm bunlar bazı hataları öngörmenize, yanlış hamlelerden kaçınmanıza imkan sağlayacak aynı zamanda doğru kararlar vermeniz için size ışık tutacaktır.
8. E-ticaret web sitenizi oluşturun
Drop Shipping “Stoksuz Satış” iş modelini destekleyen bir web sitesini açmanın en hızlı yolu, Shopify gibi basit bir e-ticaret platformunu kullanmaktır. Bu gibi sitelerden alınan destek sayesinde teknik bir altyapı oluşturmaya ihtiyaç kalmaz ve satışları artırmaya yardımcı olması için birçok uygulama vardır.
Özel bir çözüm oluşturmak için bir web tasarım firmasıyla çalışmaya yetecek bir bütçeniz olsa bile, başta özellikle tak-kullan seçeneklerinden birini kullanmanız çok daha akıllıca olacaktır. Öncelikle işi bu az maliyetli yatırımla deneyimledikten sonra kendi online satış sitenizi kurmanız daha garantili olabilir. Bu tamamen E-ticaret ve drop shipping ile ilgili tecrübenize ve bilgi birikiminize göre karar vermeniz gereken bir konudur. Eğer deneyimliyseniz işe profesyonelce ve kendi sisteminizle kendi sitenizde başlamak tabiki tercih edilmeli.
9. Müşteri edinme planı oluşturun
İyi bir siteniz, güçlü bir teknik altyapınız ve rekabetçi ürünleriniz olduğunu varsayalım ancak işin aslında en zor kısmı pazarlama ve satışdır. Potansiyel müşterileri çekmek için çeşitli yollar vardır, ancak en etkili seçenek muhakkakki sosyal medyayı kullanmak. Örneğin bir Facebook reklam kampanyası olabilir.
Bu, baştan itibaren hızlı ölçeklendirmeye katkıda bulunabilecek satış ve gelir üretmenize olanak tanır. Facebook, teklifinizi doğrudan hedef kitlenin önüne koymanızı sağlar. Bu, en büyük markalarla ve perakendecilerle derhal rekabet edebilmenizi sağlar.
Arama motoru optimizasyonunun ve e-posta pazarlamanın da odak noktası olması için uzun vadeli düşünmek zorundasınız. Baştan itibaren e-postaları toplayın. İndirimler ve özel teklifler sunan otomatik e-posta dizileri oluşturun. Mevcut müşteri tabanınızı kullanmanın ve ek reklam ve pazarlama harcamaları olmadan gelir elde etmenin kolay bir yoludur.
10. Analiz edin ve optimize edin
İşletmenizi büyütmek için gerekli tüm data ve evrileri toplamanız gerekir. Bu, Google Analytics trafiği ve Facebook dönüşüm pikseli verilerinide içerecek şekilde her dönüşümün izi sürülebildiğinde - müşterinin nereden geldiğini ve sonunda web sitenizde bir satışa neden olan hangi yolu izlediklerini bilmek için - neyin işe yarayıp neyin kullanılmadığını tespit edebilmenizi sağlar.
Drop Shipping Avantajları
- Düşük bir sermaye ve düşük riskle iş kurma fırsatı
- Depolama gerektirmez, stok maliyeti yoktur
- Paketleme, ambalajlama gibi maliyetler yoktur (markalama ve yeniden paketleme yapılmıyorsa)
- Müşteriye tedarikçi sevkiyat yapıyorsa kargo işlemleri ve masrafları yoktur
- Önceden satın alma ve stok maliyeti olmadığından aynı anda çok sayıda tedarikçiyle çalışılabilir çok sayıda ürün satışa sunulabilir.
Drop Shipping Dezavantajları
- Satılan ürünlerin içeriği, kalitesi, marka güvenilirliği paketlemesi gibi her konuda tedarikçinin güveniirliğine bağımlısınızdır.
- Envanter kontrolünüzde değildir.
- Sattığınız ürünler tedarikçinizin stoğunda değilse ve sevkiyatta gecikmeler yaşanırsa müşteri kaybedersiniz ve firma güvenilirliğiniz zedelenebilir.
- Müşteri ilişkilerini, tedarikçilerinizden gelecek bilgilere göre sürdüreceğinizden kesintiler ve gecikmeler yaşanabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder