İHRACAT KAZANIMLARI VE FİRMALARA POZİTİF ETKİLERİ
Küçük, büyük neredeyse her firma dış ticaret konusunda isteklidir. Neden firmalar ihracatı hedefler İhracata başlamak, dış pazarlarda pay elde etmek özellikle küçük ve orta ölçekli şirketler için etkili bir büyüme stratejisidir. Yurt dışına satış yapmak sadece satış ve karlılığı arttırmayı değil, beraberinde firmaların üretim, kalite, pazarlama, muhasebe, finansman, insan kaynakları dahil tüm departmanlarında iyileştirme ve yeniden yapılandırmayı gerektirecek, yönetsel süreçlerin, departmanlar arası koordinasyonun arttırılması gittikçe daha önemli olacaktır. İhracat kapasitesi, uluslararası Pazar payı belli bir büyüklüğe gelmiş firmalarda, küresel ve yerel rakiplerle aynı anda ve etkili bir şekilde baş edebilmenin tek yolu, bilgi teknolojileri temel alınarak işletme kaynaklarının en iyi şekilde yönetilmesini sağlayacak bir sistemin kurulması olacaktır. Firmaların ihracatı hedeflemelerinin hem sebepleri ve aynı zamanda firmalara artı değer olarak dönecek sonuçlar aşağıdaki gibi sıralan